פרופ' גליה רהב, ראש היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא תל השומר, שוחחה היום (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM על מצב התחלואה בקורונה ושיאי הנדבקים שנשברים מדי יום וסיפרה: "מאוד מרגישים את העלייה בבית החולים, מלאים מפה לפה". 

בפתח דבריה הסבירה רהב כי "ההערכה שזה פי 3 יותר, שיש כרגע 120 אלף נדבקים, כי גם לא נבדקים וגם עושים בדיקות ביתיות שלא מדווחות. המספרים בהחלט גבוהים, אנחנו מרגישים את זה מאוד בבית החולים שיש עלייה מאוד מרשימה במספר המאושפזים והחולים הקשים. יש הפעם יותר אנשים עם קורונה מאושפזים ולא בגלל קורונה. בוא נגיד שהטיפול נמרץ בהחלט כרגע לשמחתנו לא מלא בכלל בחולי קורונה אבל בחולים אחרים". 

היא הדגישה: "אני אומרת שבתי החולים מלאים מפה לפה באשפוזים, כמויות שאני לא זוכרת מתי היו לנו, מזמן לא היו מספרים כאלה. המספרים מאוד גבוהים. נכון שבטיפול נמרץ, זה לא שהוא ריק כרגע, הוא מלא בחולי שפעת ובחולים עם כל מיני זיהומים נשימתיים אחרים, אבל לא בקורונה".

לדבריה, "בתי החולים מלאים בחולי קורונה אבל לא בטיפול נמרץ, זה עדיין חולים קשה בואו לא נתבלבל. המצב בבתי החולים כרגע, אנחנו עומדים בזה אבל הוא לא כל כך משגע. יש תפוסה מלאה-מלאה".  

כשנשאלה האם היא צופה שבקרוב נגיע לשיא הגל שלאחריו התחלואה תרד אמרה: "יש כאן המון 'אולי' זו הבעיה שלנו עם הנגיף הזה. אולי לא תהיה מחלה קשה יותר כי אנחנו לא יודעים בדיוק. אנו המדינה הראשונה בעולם שקיבלנו בוסטר לפני חצי שנה ולאנשים המבוגרים אין כבר יותר בוסטר, קיבלו את החיסון הרביעי ואנחנו לא יודעים בדיוק איך וכמה הוא מגן, הגיוני שכן".

כשנשאלה אם היא ממליצה להתחסן בחיסון הרביעי השיבה: "תלוי למי, לאנשים קשישים ומדוכאי חיסון, אני בהחלט ממליצה, לא ממליצה כרגע לכל האוכלוסייה כי אנחנו לא יודעים בדיוק את הנתונים על החיסון הרביעי מבחינת אפקטיביות".

היא הדגישה: "אני התחסנתי, זה אומר הכול".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm