בעוד נגיף האומיקרון מתפשט בישראל, מספר הנדבקים מזנק ובתי המרקחת ורשתות הפארם סובלים ממחסור בבדיקות קורונה (אנטיגן) מהירות ביתיות, בצל מתווה בדיקות הקורונה החדש, אישר ביום שני האחרון משרד הבריאות מכירה של בדיקות ביתיות ברשתות השיווק. זאת, לאור הצהרתו של שר הבריאות ניצן הורוביץ כי "המהלך ינגיש את הבדיקות ויוזיל משמעותית את המחיר לציבור".

ניתן לראות כי המחיר הממוצע של הבדיקות הביתיות בישראל גבוה בהשוואה למדינות אירופה כמו צרפת ושוויץ, אך נמוך לעומת ארה"ב ואוסטרליה. המחיר הממוצע בישראל עומד על 25 שקלים, בעוד שצרפת המחיר הממוצע הוא 18 שקלים. בארה"ב המחיר של בדיקה קורונה ביתית עומד על 37 שקלים, ובאוסטרליה 33 שקלים.

בתוך כך, יש כבר מי שמנצלים את הביקוש האדיר ואת חוסר המלאי שדווח בימים האחרונים על ידי הרשתות השונות. אחד מהם הוא ח’, משווק המספק בדיקות לסוחרים פרטיים. “שוק הבדיקות הביתיות פורח עכשיו ברמה שאין לתאר”, הוא מספר.

“אני קונה מהיבואן בדיקה אחת במחיר של 11 שקלים ליחידה ומוכר לסוחר במחיר של 18־25 שקלים. הוא מוכר במחיר כפול, כך שלסוחרים זה רווחי מאוד וגם לי. השוק פורח מהסיבה שהכל יקר, ואין סחורה, וזה הזמן להכות בברזל בעודו חם. אני מניח שבעוד שבועיים, כשרשתות השיווק ישתלטו על העניין, הגל הזה ידעך, אך כרגע אפשר לנצל את המומנטום כמה שיותר ולהרוויח כסף”.

בארה"ב הודיע הבית הלבן הבית הלבן הודיע כי אזרחים אמריקאים שירכשו בדיקות ביתיות לאבחון קורונה, המאושרות על ידי ה-FDA, יוכלו לקבל החזר עלות, במסגרת תוכנית ביטוח בריאות שאושרה בממשלה.