יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור פרופ' חגי לוין שוחח הבוקר (שישי) עם ג'ודי שלום ניר מוזס ב-103FM והתייחס לנתוני התחלואה הגבוהים שהתפרסמו היום. בדבריו, פרופ' לוין התנגד למדיניות הבידודים הנהוגה כעת בישראל: ""מדיניות הבדיקות והבידודים כלפי הלא מחוסנים לא נכונה, אין בה היגיון אפידמיולוגי. אנחנו צריכים להפסיק עם הגישה הזו שכל מי שנחשף מבודד ונבדק".

בנוסף, הוא תקף את ראש הממשלה לשעבר, ויו"ר האופוזיציה כיום, בנימין נתניהו, על הסרטון שהפיץ ובו הוא לועג לבדיקות האנטיגן: "זה נורא ואיום, חוסר אחריות ממדרגה ראשונה. להשמיץ את בדיקות האנטיגן ולהפיץ חדשות כזב - דבר לא ראוי לעשות".

בתוך כך משרד הבריאות עדכן הבוקר (שישי) את נתוני התחלואה בקורונה בישראל, מהם עולה כי 40,430 מאומתים אובחנו ביממה האחרונה. זאת, מתוך 351,365 בדיקות שנערכו כאשר אחוז החיוביות בהן עומד על 12.65. מספר החולים הפעילים במדינה עומד על 248,192.

כמו כן, מספר החולים שמצבם קשה זינק ל-306 לעומת 283 יממה קודם לכן, בהם 76 מונשמים. לצד זאת, נרשמה ירידה במקדם ההדבקה והוא עומד כעת על 1.8. בהיבט החיסונים, 506,022 ישראלים חוסנו במנת הבוסטר הרביעית, לצד 4,381,906 שחוסנו במנה השלישית. 

בתוך כך, אתמול דווח כי בישראל התגלו 20 מקרים של תת-זן חדש, שהתפתח מהזן המקורי, ועד כה מסוכנתו טרם וודאית. הזן, המכונה BA2, מכיל יותר מוטציות מן האומיקרון המקורי, ולכן, כך על פי הדיווח, מדענים משערים שהוא עלול להיות אלים יותר. תת-הזן נראה לראשונה בסין לפני כמה שבועות.

על פי החשד מקורו של הזן בהודו בהודו. כמו כן, הוא נצפה גם דנמרק, אוסטרליה, קנדה סינגפור. מדענים שצוטטו בדיווח מסרו כי הם מוטרדים מהשינויים שבזן.