משרד הבריאות הגיב הערב (שבת) במתקפה חסרת תקדים נגד פרופ' עידית מטות, שהשתמשה בדף הפייסבוק הרשמי של בית החולים איכילוב כדי לתקוף את מדיניות הממשלה נגד גל הקורונה החמישי ווריאנט האומיקרון: "התנהלותה מעלה חשש שתאוות פרסום גוברת לעיתים על אחריות. מי שלא רוצה לסייע - שלא יפריע". 

"בעוד מערכת הבריאות משקיעה מאמץ אדיר לשמירה על בריאות הציבור והצלת חיים, מתעוררים גורמים קולניים, לרבות רופאים, שמייצרים שיח חסר אחריות שמטרתו לכרסם באמון הציבור", מסר המשרד בהודעה יוצאת דופן.

"גם במאבק בזן האומיקרון, משרד הבריאות נוהג במקצועיות ובשיקול דעת על מנת לשמור על בריאות הציבור, לצד השמירה על המשק, החינוך, התרבות וככל הניתן על שגרת חיים לצד הקורונה". 

המשרד הוסיף: "הצעתה של פרופ' מטות שלא לאמת חלק נרחב מן הנדבקים ובכך לאפשר התפשטות מהירה ונרחבת יותר של המחלה, אינה מקובלת על משרד הבריאות. המדיניות שמציעה פרופ׳ מטות עלולה להביא לפגיעה קשה בקבוצות שבסיכון, לעלייה במספר החולים הקשים ולתמותה". 

"לצערנו, התנהלותה של פרופ׳ מטות, והשפה שבה בחרה להביע את הביקורת שלה, מעלים חשש שתאוות פרסום גוברת לעיתים על אחריות. בנוסף, יש לציין כי השימוש בעמוד הרשמי של בית חולים ממשלתי לטובת הבעת עמדה אישית - פסול ואסור". 

"אנשי מערכת הבריאות בישראל פועלים ללא לאות מול גל התחלואה הקשה, בשיקול דעת ובאחריות, במאמץ לשמור על בריאות הציבור ועל פעילות המשק. מי שלא רוצה לסייע - שלא יפריע".

בתוך כך, גם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הגיבה לפרופ' מטות, אך היא דווקא הביעה תמיכה בדבריה: "מברכת על דבריה של הפרופ' עידית מטות. מיום ליום מצטרפים יותר ויותר מומחים ואנשי מקצוע להבנה כי הנזק הנגרם לילדים מהבידודים האינסופיים גדול לאין ערוך. יש לצמצם מיידית את הבידודים לילדים בריאים ולהקל על התלמידים וההורים".