שר הבריאות, ניצן הורוביץ, תקף הבוקר (ראשון) בראיון לכאן ב' את פרופ' עידית מטות, שתקפה אתמול את התנהלות משרד הבריאות מול גל האומיקרון.

מטות תקפה את מדיניות הבידודים במערכת החינוך וכינתה אותה "טירוף". על כך הגיב הורוביץ: "100 אלף תלמידים בבידוד זה אמנם הרבה אבל מתוך שני מיליון לא לא המון. אנחנו יודעים איזה נזק עשו הסגרים לילדים. לגבי עידית מטות, אני חושב שזו חרפה. יש גורמים תאבי פרסום שמציעים דברים חסרי אחריות. אנחנו לא רוצים שהילדים יידבקו, לא רוצים את הלונג קוביד. עכשיו יצא מחקר שקורונה מעלה את הסיכוי לחלוץ בסכרת. למה לתת לילדים את הדבר הזה?".

בנוסף התייחס הורוביץ למצב התחלואה: "המדיניות שלנו היא מאבק במגפה ושמירה על מי שבסיכון לצד שמירה על המשק פתוח. מי שאומר 'בשביל מה לבדוק', אלה שטויות. זו לא מחלה קלה וחובתי לעשות הכל כדי לעצור את ההדבקה".

כזכור, משרד הבריאות הגיב אתמול במתקפה חסרת תקדים נגד פרופ' מטות, שהשתמשה בדף הפייסבוק הרשמי של בית החולים איכילוב כדי לתקוף את מדיניות הממשלה נגד גל הקורונה החמישי ווריאנט האומיקרון: "התנהלותה מעלה חשש שתאוות פרסום גוברת לעיתים על אחריות. מי שלא רוצה לסייע - שלא יפריע".