בבית החולים רמב"ם בחיפה נרשמה הבוקר (שני) עלייה דרמטית במספר חולי הקורונה ובמספר אנשי הצוות המאומתים. בראיון ליואב מינץ בתוכנית "קפאין" ברדיו צפון 104.5 אומרת מנהלת היחידה למניעת זיהומים וחברה בהנהלת ביה"ח, ד"ר חיתאם חוסיין: "יש לנו את העלייה הגדולה ביותר מאז הגל השלישי של הקורונה".

"בתוך שבוע נרשמה עליה מ-10 ל-52 חולים. מתחילת הגל הזה היו לנו ברמב"ם 250 אנשי צוות מאומתים. היום ייעדרו 190 אנשי צוות מאומתים. אתמול חסרו 40 אנשי צוות שזה כמו מחלקה שלמה. הפעם אין לנו מזל. אנחנו בכוננות ספיגה", הוסיפה ד"ר חוסיין.

"הרבה זמן לא היינו במקום הזה. השונה מהגלים האחרונים זה הצוותים המאומתים, שזה לא היה לנו בגלים הקודמים. כל שעה זה משתנה. אנחנו כל הזמן עם יד על ההדק, לצערי השלב הבא יהיה לבטל ניתוחים ולהוריד מרפאות. כרגע אנחנו בכוננות ספיגה, מחפים אחד על השני", הוסיפה.

בתוך כך, מנכ"ל הדסה, פרופ' יורם וייס עדכן היום בדיון הוועדה בנושא בריאות הנפש בכנסת כי "בית החולים מתמודד עם כמות הולכת ועולה של חולים ומנגד של צוותים רפואיים שלא נמצאים - יש יותר מ-400 אנשי צוות חולים בהדסה שלא נמצאים. 70 רופאים ו-200 אחיות ועוד אנשי צוות".