משרד הבריאות עדכן היום (שלישי) את נתוני התחלואה בנגיף הקורונה מהם עולה כי מספר החולים הקשים עומד על 498, מתוכם 100 מונשמים. בתוך כך, עדכון לגבי מספר המאומתים היומי לא פורסם ברקע העיכובים בתוצאות הבדיקות.

עוד עולה מהנתונים כי מספר הנפטרים מפרוץ המגפה עומד על 8,340. בהיבט החיסונים, 558,661 ישראלים חוסנו במנה הרביעית ואילו 4,405,984 קיבלו את מנת החיסון השלישית נגד הנגיף. כמו כן, לצד העלייה בתחלואה 8129 אנשי צוות בריאות מאומתים ובבידוד.

בתחילת השבוע דווח כי בעקבות תקלה במערך בדיקות הקורונה, עשרות אלפי אנשים שנבדקו במהלך הימים האחרונים לנגיף טרם קיבלו תשובה. זמן ההמתנה הממוצע לתשובה עלה ל-70 שעות, לאחר שעמד על 24-48 שעות בשבוע שעבר.

מטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה הודיע היום כי "בשל עומסים כבדים במערכת המחשוב ובמוקד 'קול הבריאות' הנגרמים כתוצאה מהעלייה הגוברת בכמות המאומתים והנבדקים היומית, נוצרו עיכובים בקליטת תוצאות הבדיקות מהמעבדות למערכת המחשוב, בהעברתן לקופות החולים, ובמתן המענה הטלפוני. אגף המחשוב במשרד הבריאות פועל לצמצום פערים אלה ולתיקון התקלה".

במקביל לכך, החל ממחר תיכנס לתוקפה תקנת קיצור הבידודים, כפי שקבעו אמש ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ. לפי המתווה החדש מחוסנים שאומתו לקורונה יוכלו לצאת מבידוד אחרי שתי בדיקות אנטיגן ביתיות שליליות, שייעשו ביום הרביעי והחמישי. מאומתים מחוסנים יוכלו לצאת מבידוד בערב החמישי בתנאי שאין להם תסמינים ובהצגת בדיקות האנטיגן השליליות.

מיכי וסרטייל, יו"ר עמותת יד תמר שמעניקה שירותי מיצוי זכויות לחולים לחולי סרטן ובני משפחותיהם בבתי וקופות החולים הציבוריים מציין כי" הלחץ הכבד שנוצר ממשבר הקורונה על המחלקות השונות הוא בלתי נסבל. כל תחנה שצריך לעבור בבתי החולים היא מסלול מכשולים ומרגישים היטב את העלייה ברמות הטרטור של החולים שמתבטאים גם בבדיקות ובענייני הביטוח.  בדיקות MRI שגרתיות נקבעות לארבע לפנות בוקר ואנחנו נאלצים לשכן את החולה בבית מלון סמוך. הצוותים הרפואיים קורסים, הפקידות הרפואיות מבולבלות והנחיות משרד הבריאות פעמים רבות לא מגיעות בכלל לצוותים הרפואיים בשטח. יש לי מטופל מאשקלון שסובל מסרטן קטלני וחייב ליטול תרופות במינון וזמן מדויקים מאוד, ולעיתים קרובות המתנדב שצמוד אליו מוצא את עצמו גם אחרי שבוע בלי מרשם ביד עבורו. הכל תמיד נאמר בנעימות כשתמיד 'מבינים אותך', אבל בשורה התחתונה דבר לא קורה".