שר האוצר אביגדור ליברמן הודיע היום (שלישי) כי הוא פועל לבטל את התו הירוק, בטענה כי הוא חסר תועלת מבחינה רפואית ואפידמיולוגית, פוגע בכלכלה ובתפקוד היומיומי וזורע פאניקה בציבור.

"אין היגיון רפואי ואפידמיולוגי בתו ירוק, ועל כך מסכימים מומחים רבים", כתב ליברמן בחשבון הטוויטר שלו. "מה שיש זו פגיעה ישירה בכלכלה, בתפקוד היומיומי ובנוסף תרומה לא קטנה לפאניקה בציבור. אני פועל מול כל הגורמים על מנת לבטל את התו הירוק ולשמור על שגרת חיים נורמלית לכולנו".

בתגובה להצהרתו, אמר ח"כ גדי יברקן כי "מדובר באמירה חשובה אשר מחברת גורם ממשלתי בכיר למציאות ולנתונים ובאותה נשימה, שמה בפרופורציות הנכונות את גל האומיקרון. גם בעיצומו של מסע ההכפשה הבזוי שעברתי וכמוני אלה אשר העזו לחלוק על מדיניות משרד הבריאות, טענתי שזה לא ויכוח בין ימין לשמאל, זה ויכוח על זכויות אדם וחירות. אני בגיבוי מדעי של בכירי המומחים בהם אנשי מועצת החירום הציבורית למשבר הקורונה טוען מכל במה אפשרית, כבר זמן רב, שאין ולא היה היגיון אפידמיולוגי ב׳תו הירוק׳.

"אני מברך את שר האוצר אביגדור ליברמן שמצטרף לעמדה אותה אני מוביל כבר ארבעה חודשים. עמדה עלייה אני נלחם בכנסת לילות כימים ללא הרף יחד עם מיליוני אזרחים. מבקש מכל הממשלה להצטרף לעמדת שר האוצר אביגדור ליברמן ולפעול  לביטול ה׳תו הירוק׳. זה טוב לדמוקרטיה, לחופש, לכלכלה ולבריאות הציבור. מגיע לאזרחים שנחזיר להם את החופש", הוסיף.

נועם לוי, יו"ר איגוד בעלי האולמות וגני האירועים, הגיב לדבריו של ליברמן ומסר: "השר לקח כנראה משימה אישית לעשות ככל שניתן על מנת לא לפצות את בעלי העסקים. עד שממשלת ישראל לא תגיע עם מדיניות ברורה להצלתנו, ענף האירועים ימשיך בהליך הגסיסה שלו".

"בזמן שהשר מוציא הודעות לתקשורת מביתו, ענף האירועים עומד על קרוב ל-100% ביטולים, מאות אלפי עובדים שוב חיים בחוסר וודאות כשהחרב מונפת מעל צווארם, ועדיין אין שום מתווה פיצוי באופק. אנחנו דורשים מליברמן להפסיק עם ההצהרות המיותרות, ולהתחיל לפעול למען אנשי ענף האירועים שממשיכים לסבול מתשלומי תקורות אדירות מדי חודש, לצד אובדן הכנסות מוחלט".  

נועם לוי, יו"ר איגוד אולמות האירועים, נגד ליברמן: "הענף בגסיסה"

כזכור, פרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא התבטא לאחרונה בעניין התו הירוק וטען כי לאור נתוני ההדבקה הוא אינו מגן במידה מספקת: "בעת הזו הוא לא לגמרי מגן עלינו כי גם מחוסנים נדבקים", אמר לפני כשבוע, יממה לפני שבוטל התו הירוק בקניונים. 

פרופסור זרקא הרחיב והסביר: "מידת היעילות שלו פחתה, אבל עדיין החיסון נותן משמעותי. אני מאוד רוצה להיות שקוף עם הציבור ולהזהיר אותו. הציבור המבוגר לא צריך להסתמך בתקופה הקרובה על התו הירוק". לנוכח כך אמר כי הוא תומך בהסרת התו הירוק בתוך הקניונים, צעד שאושר לפני כשבוע בממשלה.