יו"ר איגוד רופאי הילדים פרופ' צחי גרוסמן שוחח היום (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM והתייחס למתווה המתגבש במשרד הבריאות על ביטול הבידוד לילדים. ההחלטה התקבלה לאחר התייעצויות שקיימו במשרד הבריאות בימים האחרונים עם רופאי ילדים. במכתב ששלחו 236 רופאי ילדים לשר הבריאות ניצן הרוביץ נכתב: "במציאות שבה המשק פתוח לרווחה ויכולת ההדבקה של האומיקרון גבוהה, בידוד הילדים, בין שהם מחוסנים ובין שלא, הפך לחסר משמעות".

בפתח דבריו, הביע פרופ' גרוסן תמיכה במתווה: "לא רק שאני תומך בה, אני גם הייתי בין הוגה התוכנית. לפני מספר ימים הייתה לנו התייעצות של בכירי איגוד רפואת ילדים עם בכירים במשרד הבריאות בדיוק סביב הנושא הזה. השאלה שעמדה בפתחנו היא עד כמה אנחנו עלולים לסכן את הילדים, אם מחליפים את הבידודים בבדיקות".

פרופ' גרוסמן הוסיף: "הצענו את המתווה הזה ואני חושב שהוא יצליח. במקום בידוד, שתי בדיקות בשבוע. דרכן יהיה ניתן לנטר את התחלואה ולראות שאנחנו לא מחמיצים התפרצויות גדולות".

לאחר מכן, נשאל מדוע לאשר את ההחלטה, כאשר על פי נתונים שהוצגו בבריטניה ובארה"ב, זן האומיקרון יכול להיות מסוכן גם לילדים, והשיב: "יש שם אשפוזי ילדים רבים, אבל מעט מאוד מהן קטלניות. יש פה פער, כאן יש תשעה ילדים במצב קשה, וחלקם עם קורונה ולא בגלל קורונה. זה נמוך בהרבה ממש שקורה בבריטניה וארה"ב".

בהמשך טען כי ביטול הבידוד לא יפגע בילדים: "זו הערכה שלנו, ועל סמך הערכה הזו נכון לצאת לדרך. זאת, מפני שעל הכף השנייה אנחנו ראינו, וממשיכים לראות את הנזקים האיומים שנגמרו לילדים בשנות הזום - דיכאונות, חרדות, וכדומה".

בסיום, נשאל מדוע לא לבטל את הבידודים גם לשאר האוכלוסייה, וענה: "המחשבות האלה קיימות, אבל אני לא חושב שכרגע זה רלוונטי. הפגיעה בהתפתחות הנפשית והמנטלית לילדים שנשארים בבית ובזום. למבוגרים שנשארים בבית אין את ההשפעה ההרסנית שיכולה להיות על נפשו של ילד".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm