מדיניות ביטול הבידודים במערכת החינוך נכנסת היום (חמישי) לתוקף. לפי המדיניות החדשה, כל התלמידים במערכת החינוך יחויבו לבצע שתי בדיקות אנטיגן בשבוע - בימים ראשון ורביעי. זאת, לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון סיכמו סופית את פרטי מדיניות הבדיקות החדשה.  

לפי המתווה החדש, התלמידים יידרשו לבצע שתי בדיקות אנטיגן בשבוע - בימים ראשון ורביעי, לפני ההגעה ליום הלימודים. עם כניסת המתווה לתוקף ובאופן חד פעמי יידרשו מחר כל תלמידי ישראל לבצע בדיקה ביתית לפני ההגעה ללימודים.

לאחר ביצוע הבדיקה, נדרש התלמיד או אחד מהוריו לדווח על כך בפורטל משרד החינוך.

תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו שלילית יגיע למוסד החינוכי לשגרת לימודים.

מנגד, תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו חיובית לא יגיע ללימודים וייגש להיבדק בתחנת בדיקה מפוקחת.

במקרה כזה, אם תוצאת הבדיקה המפוקחת היה שלילית - התלמיד יוכל לשוב למוסד החינוכי לשגרת לימודים. אך אם תוצאת הבדיקה המפוקחת חיובית - התלמיד יבצע חמישה ימי בידוד מלאים עד להחלמה, בכפוף לבדיקות ביתיות בימים 4 ו-5 ולתוצאה שלילית בשתיהן.

כמו כן, לפי המתווה, תלמיד לא מחוסן שלא ייבדק בימים ראשון ורביעי, וימלא בהתאם את הנתונים בפורטל משרד החינוך, יידרש להיכנס לבידוד מלא למשך 5 ימים מלאים במקרה שיתגלה תלמיד מאומת בכיתתו.

יודגש: תלמיד עם תסמינים נדרש שלא להגיע ללימודים עד חלוף התסמינים - מי שחולה נשאר בבית. כמו כן, במקרה של חשיפה ישירה וקרובה למאומת - בכיתה, בבית או בשעות אחר הצהריים - מומלץ להיבדק מדי יום, בחמשת הימים לאחר מועד החשיפה.

המתווה מציין כי תלמיד שנמצא בסיכון גבוה לתחלואה קשה בשל מחלת רקע או שאחד מבני משפחתו הגרעינית מצוי בקבוצת סיכון - יורשה לא להגיע ללימודים בחודש הקרוב.

המתווה החדש יוחל על תלמידים בכל הגילים (עד 18) במוסדות החינוך הבאים:
• גני הילדים לרבות פעוטונים
• בתי ספר יסודיים 
• חטיבות הביניים והתיכונים 
• ישיבות 
• פנימיות

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון מסרה: "קיבלנו את ההחלטה הנכונה והטובה ביותר למען הילדים בשיתוף ראש הממשלה ושר הבריאות. רוב המומחים תמימי דעים לנזק העצום שנגרם לילדים, גם בעת הזו, אחרי שנתיים מורכבות".

"ביטול הבידודים לילדים בריאים זו חובתנו כלפי בריאותם הנפשית והגופנית של הילדים והם יקלו על ההורים שהושפעו מבידודים אלו. מערכת החינוך תהיה אחת המערכות המוגנות ביותר נוכח היקף הבדיקות הרב והתדיר. ההחלטה החשובה שלנו מאוזנת, אחראית ומאפשרת חיים בצד הקורונה.