בעקבות העלייה החדה בנתוני התחלואה, בבתי החולים ברחבי הארץ מדווחים על מחסור חמור באנשי צוות, על קשיים ביכולת לטפל בחולים ובעיקר על חשש משמעותי מכך שהנורא עוד לפנינו.

מנכ"לית המרכז הרפואי וולפסון בחולון, ד"ר ענת אנגל, שוחחה הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM וסיפרה על המצב בבית החולים שלה: "העומסים כבדים, אנחנו מכירים את זה בכל הארץ, זה שילוב של תחלואה שהולכת ועולה כי אנחנו רואים את כמות המאומתים באוכלוסייה וגם תחלואה של אנשי צוות, הרבה נמצאים בבידוד. אם פעם יכולנו להכיל יותר בקלות עכשיו זה משהו מאוד מורגש, כל יום יש אנשי צוות שמודיעים שהם חולים, שהם נדבקו".

"יש מעל 32 מאושפזים עם קורונה, מחצית מהם חולים קשים וקריטיים שמתבטאים במחלת הקורונה, מחלה נשימתית - דלקת ריאות, קוצר נשימה. מחצית מהם כאלה ואחרים מסיבות אחרות שמתגלה שיש להם גם קורונה. יש בערך מחצית שמחוסנים ומחצית לא מחוסנים. מי שמחוסן המחלה שהוא מפתח קלה יותר והוא מחלים מהר יותר".

לדבריה, "קוצר הנשימה מה שהיינו רואים והקריסה הפתאומית לא קורים. לעומת זאת אנשים שלא מחוסנים - צעירים יותר, קורסים יותר, יותר מונשמים. זה התמהיל. לכן, כן להתחסן, כן זה מגן. גם אנשי הצוות שמחוסנים מדווחים על מחלה קלה, נזלת, כאבי גרון. זה מאוד חשוב שהציבור ידע ויכיר".

עוד אמרה כי מצב של חציית קו אדום לא יקרה. "אנחנו תמיד נקבל ותמיד נאשפז ואנחנו כל הזמן מווסתים אתם שומעים את הדיבורים. הדיבור הוא על ניתוחים אלקטיביים ומענה במרפאות, של לעצור את זה כן או לא, כי לדעתנו הדברים האלה חשובים, איכות החיים נפגעת. גם ניתוחים שנשמע שאפשר לדחות, זה לא מומלץ, אבל בשיא כשנצטרך לתת מענה לחירום אנחנו נפעל בחירום וניתן את המענה המיטבי", אמרה מנכ"לית המרכז הרפואי וולפסון. 

כמו כן, התייחס ד"ר אנגל לסערת מתווה הבידודים שעוררה ויכוח במערכת החינוך ואמר כי "זה לא ביטול של בידוד של ילדים חולים, זה בדומה למחלות אחרות שילדים חולים צריכים להישאר בבית. הולכים לעשות בדיקות כל הזמן, כמעט פעמיים בשבוע, כדי לאתר ילדים חולים. ילדים לא חולים, יש מחלות נוספות. הבריאות הנפשית והשגרה בשנתיים האחרונות הופרה וזה חלק מחוסן בריאות. כשעושים את מאזן הסיכונים ומה התועלת אני חושבת שנכון להחזיר את הילדים לשגרה של ילדים".

"האם צריך לבטל את הבידוד לילד שנחשף לילד מאומת והוא א-סימפטומטי, האם לחכות עוד שבוע או לא? יש דעות לכאן ולכאן. כמות המאומתים הגבוהה לא הולכת להיעלם עוד שבוע, נראה את זה עוד שבועיים-ארבעה. אנחנו רואים התחלה של ירידה במקדם ההדבקה. זו הדרך לעשות את הבדיקות כל הזמן, ילד שחולה וילד סימפטומטי שיצא עם בדיקה שלילית נשאר בבית כמו עם כל מחלה אחרת. חוסר יציבות זה דבר לא נכון לילדים", סיכמה.

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm