"הגלגל לא ניתן להחזרה אחורה": על רקע המשך העלייה בתחלואה בקורונה, והעלייה היום-יומית בכמות המאומתים, פרופ' מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי לגליל נהריה שוחח הבוקר (חמישי) יוסי מזרחי בתוכניתו ברדיו צפון 104.5fm: "בחדרי הניתוח עדיין יש מחסור ואני מקווה שנצליח להתגבר עליו".

"אני עוקב כל דקה אחרי הנתונים, ולצערי הרב המספרים עולים בתדירות גבוהה מאוד, למרות שאנחנו חושבים שאנחנו לקראת ירידה", אמר תחילה הרופא. "בבית החולים ישנם כרגע כ-93 חולים ומתוכם 34 במצב קשה, כולל 6 מונשמים. התדירות גבוהה מאוד, אבל חמישים אחוז ואולי יותר מהמטופלים גילו את הקורונה באופן מקרי, כלומר, הם באו להתאשפז למחלה שלא קשורה לקורונה, וכך גילינו שיש להם גם קורונה".

הוא הוסיף: "המצב לא כמו בדלתא, שהמחלה הייתה קשה מאוד. תקופת הבידוד שהתקצרה עזרה לנו להחזיר את הצוותים מוקדם יותר ולא אחרי 14 ימים כפי שהיה נהוג לפני, אבל בחדרי הניתוח עדיין יש מחסור ואני מקווה שנצליח להתגבר עליו", סיפר.

מחלקת קורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מחלקת קורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

על מתווה החינוך החדש, אמר פרופסור ברהום כי "החלטה הזאת לא רלוונטית, כי בנקודת הזמן הנוכחית אבדנו את משמעותה של ההחלטה -וקטור התחלואה נמצא כרגע בירידה. על פי המצב הנוכחי, המתווה לא באמת ישפיע את מצב התחלואה - הגלגל לא ניתן להחזרה אחורה. הרי הרוב כבר נדבקו, מפה אפשר רק לרדת. הוויכוח הזה הוא מיותר, מפה נראה רק ירידה במספר החולים. כולי תקווה שבעוד יום-יומיים המצב יירגע, גם בבתי החולים".

סייע בהכנת הכתבה: דוד זבולוני