הגל החמישי: מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (שישי) עולה כי 57,563 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה אובחנו ביממה האחרונה בישראל, זאת מתוך 277,032 בדיקות שנערכו. שיעור התוצאות החיוביות עומד על 25.69% ומקדם ההדבקה עומד כעת על 1.05.

מספר החולים שמצבם מוגדר קשה ממשיך לעלות, ונכון להיום עומד על 946, בהם 213 מונשמים. מספר החולים הפעילים ממשיך גם הוא לזנק, ועומד כעת על 483,228. בהיבט החיסונים, 623,010 ישראלים התחסנו במנת החיסון הרביעית ו-4,436,378 חוסנו במנה השלישית.

"אנחנו מצמצמים פעילות במחלוקות אחרות לטובת מחלקות קורונה"

בתוך כך התראיין פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקת הקורונה בבית החולים הדסה, בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM והתריע מפני העומסים הכבדים בבתי החולים: "יש עומס כבד - 135 חולים במחלקות הקורונה השונות, בהם 74 במצב קשה ו-17 מונשמים".

פרופ' מבורך הסביר שבכל פעם שיש עלייה בצורך, בית החולים פותח עוד מחלקה, אך הדגיש כי הדבר בא על חשבונן של מחלקות אחרות: "אנחנו מצמצמים פעילות במחלקות אחרות, גם שם לא תמיד האחיות והרופאים יוכלו לתת את המענה שהייתי רוצה".

הוא צינן את ההתלהבות של מומחים שונים, שטוענים כי האומיקרון צפוי לסמן את סיומה של המגיפה, ואמר: "מי שאומר את זה – לא יודע על מה הוא מדבר. אנחנו רואים עלייה של הווריאנט, לא ברור מה יהיה ואף אחד לא יודע מה יקרה".

באשר לחיסון הרביעי, הדגיש כי אינו תומך בהחלטה האחרונה שהתקבלה, לחסן שכבות גיל נוספות. "אני לא חסיד של התורה שכל חודשיים נעשה חיסונים. מי שחוסן שלוש פעמים, יש לו זיכרון חיסוני טוב". כמו כן, הבהיר כי אינו תומך במדיניות ביטול הבידודים בבתי הספר דווקא בשיאה של המגיפה. "חשבתי שיותר טוב לחכות קצת", הוסיף.

אתמול שוחח מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר ומנהל בית החולים ברזילי פרופ' חזי לוי עם רוני בר-און ואריה אלדד ב-103FM וסיפר על העומס הכבד בבית החולים בעקבות התחלואה הרבה בקורונה: "העומס קשה מאוד, כאלה אשפוזים עוד לא ידענו". 

בפתח דבריו סיפר הפרופסור כי "העומס הוא קשה מאוד, משום שבשבועיים האחרונים נאלצנו להסב שלוש מחלקות למחלקות קורונה. זה אומר שיש פחות מקום לחולים רגילים. ייצרנו כל מיני מקומות על מנת לטפל בחולים האלו. מחלקת הילדים מלאה עד 0 מקום ויש תחלואה עצומה של ילדים, לא בהכרח בקורונה אלא גם בכל מחלות החורף למיניהן".

כשהתבקש להשוות בין גל התחלואה הנוכחי לבין הגל הראשון אמר: "היום אנחנו יודעים הרבה יותר ויש יותר מקורות מידע מאשר בגל הראשון כשהכול היה ראשוני. אנחנו ייצרנו את הדברים עד שלמדנו והיום אנחנו יודעים יותר. היום יש לנו גם חיסונים אבל יש גם 3 דברים שלא קרו בגלים הקודמים, כזה מקדם הדבקה וכאלו אשפוזים לא ידענו, הדבר השני לא ידענו תחלואת חורף קשה יחד עם תחלואת קורונה".