"נעלה מדרגה במאבק שלנו למתן פיצוי מיידי לבעלי עסקים שנפגעו בעקבות גל האומיקרון". כך אמר אתמול ל"מעריב" עו"ד רועי כהן, נשיא להב - לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל.

"המתווה שפורסם על ידי משרד האוצר, שמאפשר רק דחיית תשלומים והלוואות, אינו מסייע לאלפי בעלי עסקים שנפגעו באורח קשה", הוסיף. "הם זקוקים לפיצוי מיידי, על פי קריטריון של ירידה במחזורים הכספיים. אנחנו דורשים להחיל את מתווה הפיצויים לבעלי עסקים ממבצע צוק איתן גם הפעם, ולפצות את העסקים שנפגעו".

לטענתו, בעבר הובטח לעצמאים על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט ושרים נוספים שיינתן פיצוי למי שנפגע, אולם בפועל הדבר אינו קורה.
"המתווה שהציע האוצר אינו מסייע לעסקים הקטנים, שאינם ספקים של המדינה", אמר עוד. "זה כמו אספירין לחולה קשה. הם זקוקים לפיצוי ישיר.

"אנחנו לא דורשים שכל עסק יקבל אוטומטית פיצוי, אלא רק אותם ענפים שנפגעו בעקבות גל התחלואה, כמו קליניקות, מורי דרך, אולמות אירועים וחנויות רחוב. אחרי חודשיים של הפסדים כספיים כבדים, בעלי עסקים רבים נכנסים לפברואר ללא פיצוי, וקיים חשש שהם לא ישרדו אם המדינה לא תפצה אותם".

מחאת העצמאים  (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
מחאת העצמאים (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

חיים בן עוז, בעל אולם אירועים מחיפה, שוחח אתמול עם ליאת רון ברדיו צפון 104.5FM ומתח ביקורת קשה על התנהלות הממשלה. "בגלל שנראה שהכל מתנהל כביכול כרגיל, בגלל שהכל נראה סבבה - אף אחד לא מוכן להתחשב בנו ולבוא לקראתנו", אמר. "אנחנו נמשיך לעמוד מול הבית של מי ששיקר לנו, שהממשלה הזאת תיפול".