משרד הבריאות עדכן כי ביממה האחרונה אובחנו 60,329 בני אדם כחיוביים לנגיף הקורונה ומספר החולים קשה עומד הבוקר על 1,085. על כך, שוחח היום (רביעי) מנכ"ל בית חולים ברזילי באשקלון, חזי לוי, עם ענת דוידוב ב-103FM והתייחס לדיון על ביטולו של התו הירוק בקבינט הקורונה: "עדיין יש לו מקום בלמתן את קצב ההדבקה, והוא מאוד חשוב עכשיו. אני אישית לא הייתי מוריד עכשיו את התו הירוק, ומחכה עוד כשבוע שבועיים".

בפתח דבריו, התייחס פרופ' לוי למצבת כוח האדם של אנשי הצוות בבית החולים ולעומס המאושפזים: "המצב בברזילי מאוד עמוס, יש לנו שלושה מחלקות מלאות של חולי קורונה, ומחלקת הילדים עמוסה גם כן. גם מחלקות הפנימיות עמוסות לעייפה, בית החולים עמוס וצוותים הולכים ומידלדלים בשל מאומתים. יש 170-180 אנשי צוות בביתם מתוך 3000 עובדים. אנו מרגישים את זה בהחלט. בכל כמה דקות מופיעה בדיקת אנטיגן חיובית של איש צוות. לשמחתי אנו במצב בו אנו מתחילים לראות חזרה של מבודים ועדיין נטו חסרים אנשי צוות, זה משמעותי מאוד".

"גם במחלקות המלאות יש חולים מורכבים שנדרשים לטיפול מיומן וצריך, ולעיתים אנו מתקשים לתת אותו בצורה האופטימלית. הירידה במספר אנשי הצוות גורמת לעייפות רבה בקרב אלו שעובדים והקשב לכל חולה לא אופטימלי כפי שאנו יודעים ורוצים לתת", הוסיף.

בהמשך, התייחס לתסמונת ה-PIMS שמופיע אצל ילדים לאחר שחלו בקורונה: "לא מאושפז אצלנו אף ילד עם תסמונת PIMS אך התחלנו לראות תסמונות PIMS המשויכות לגל האומיקרון. מרבית חולי הפימס אינם מחוסנים. לגבי המבוגרים והאומיקרון אנו נמצאים עם 100 טופלים ש-40 מהם קשים ושבעה מונשמים, הקשים מרביתם מבוגרים מאוד ואינם מחוסנים. יש חולים עם הדבקה חוזרת וחולים מחוסנים, אך מרבית החולים אינם מחוסנים בארבע מנות וגם המנה השלישית ניתנה לפני זמן רב".

כאמור, קבינט הקורונה התכנס אתמול ודן בין היתר בביטולו של התו הירוק. במהלך הדיון המליץ משרד הבריאות לקבינט לבטל את התו הירוק באירועי תרבות, בתי מלון והצגות, ולהחיל תו ירוק מעודכן רק באירועי שמחות, מסיבות ומועדונים עם עדכון תוקף התו כדלקמן: מחוסנים במנה שנייה - ארבעה חודשים; החלמה - ארבעה חודשים; מנת בוסטר שלישית או רביעית - ללא הגבלת זמן. עוד הומלץ, להיבדק בבדיקה מהירה לפני מפגש עם מבוגר ולחייב בבדיקה בכניסה למוסדות מגן אבות, וכן לעובדים במוסדות חינוך, רווחה ובריאות. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm