הממשלה אישרה ביום שישי האחרון במשאל טלפוני את צמצום הגבלות התו הירוק. במסגרת התקנות החדשות, שייכנסו היום (ראשון), תבוטל הדרישה להציג תו ירוק, למעט במקומות בהם קיים סיכון גבוה במיוחד להדבקה - אולמות אירועים, מועדונים, מקומות לעריכת כנסים או פעילויות תרבות שאיננה בישיבה בלבד. 

בנוסף, הוחלט על ביטול מגבלות התפוסה המותרת במקום שפועל ב"תו ירוק", ביטול מגבלת ההתקהלות הכללית וביטול הדרישה לקביעת מרחק של 1.5 מטר בין שולחנות באזור הישיבה בשטח פתוח של בית אוכל. ההחלטה תיכנס לתוקף ביום שני הבא בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת.

כמו כן, הממשלה אישרה את הארכת תקנות החינוך בעניין חובת עטיית מסיכה וכניסת עובד לא מחוסן/לא מחלים למוסד חינוכי שאינו מוסד להשכלה גבוהה, בכפוף להצגת אישור תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן מוסדית, מדי 84 שעות, עד ל-1 במרץ 2022. ההחלטה תיכנס לתוקף בכפוף לאישור ועדת החינוך של הכנסת.

התו הירוק (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
התו הירוק (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

כזכור, ביום שלישי האחרון התכנס קבינט הקורונה ודן בין היתר בביטולו של התו הירוק. זאת, לאחר שביום ראשון אישרה הממשלה את הארכת תקנות התו הירוק עד ל-6 בפברואר, וכמו כן הוארכו מגבלות ההתקהלות במקום סגור (עד 50 איש במקום הפועל ללא תו ירוק), ודרישת התו הסגול במקומות מסחר.

במהלך הדיון בקבינט המליץ משרד הבריאות לבטל את התו הירוק באירועי תרבות, בתי מלון והצגות, ולהחיל תו ירוק מעודכן רק באירועי שמחות, מסיבות ומועדונים עם עדכון תוקף התו כדלקמן: מחוסנים במנה שנייה - ארבעה חודשים; החלמה - ארבעה חודשים; מנת בוסטר שלישית או רביעית - ללא הגבלת זמן.

עוד הומלץ, להיבדק בבדיקה מהירה לפני מפגש עם מבוגר ולחייב בבדיקה בכניסה למוסדות מגן אבות, וכן לעובדים במוסדות חינוך, רווחה ובריאות. 

המשרד המליץ גם על ביטול התו הירוק באוניברסיטאות ולמבקרים במוסדות חינוך, אך ביקש להשאיר את חובת עטיית המסיכה בהם עד ל-1 במרץ. בנוסף הומלץ לבטל את הצורך בהצגת תו ירוק או בדיקה שלילית ביציאה מישראל.