משרד הבריאות עדכן כי 37,977 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה אובחנו אתמול. זאת, מתוך 148,988 בדיקות שנערכו לגילוי הנגיף, כאשר אחוז הנבדקים החיוביים עומד על 25.49% ומקדם ההדבקה שירד במעט, עומד על 0.88. עוד נמסר, כי 1,213 חולים מאושפזים בבתי החולים במצב קשה - המספר הגבוה ביותר מאז פרוץ המגפה.

עוד עולה מהנתונים, כי בקרב החולים שמצבם קשה ישנם גם כ-270 מונשמים ו-16 חולים המחוברים למכונות האקמו. מניין הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 9,135.

על פי משרד הבריאות, כ-16,692,569 התחסנו במנה הראשונה של החיסון, 26,102,661 חוסנו במנה השניה, כ-34,447,523 התחסנו בשלישית וכ-4661,242 חוסנו במנה הרביעית של החיסון.

ביום שישי האחרון התייחס פרופ' יהודה אדלר, מומחה לקרדיולוגיה, רפואה פנימית ומנהל רפואי, לנתוני התחלואה בנגיף הקורונה בשיחה עם ניסים משעל ב-103FM. "אלה שטענו שזו שפעת פשוטה כנראה קצת הגזימו. האומיקרון הזה הוא וירוס שמדבק פי כמה מהדלתא. במדדי תחלואה כל כך גבוהים ברור שהמספרים יעלו, צפינו את זה. אלו מספרים שלא ידענו בגלים הקודמים. בתי החולים באי ספיקה רצינית. המצב בהחלט לא טוב", אמר.

מחלקת קורונה בבית החולים איכילוב (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
מחלקת קורונה בבית החולים איכילוב (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

עוד הוסיף: "אני תולה הרבה בממשלה, הדוגמה האישית של ראש הממשלה ומשפחתו, הדיבורים שסתרו אחד את השני. כל הגמגום הזה הביא לכישלון במאבק בגל הנוכחי, יכולנו להימנע מהרבה חולים ותמותה אם היינו מתנהלים נכון ולא מגמגמים". 

אתמול גם אישרה הממשלה במשאל טלפוני את צמצום הגבלות התו הירוק. במסגרת התקנות החדשות, שייכנסו לתוקפן מחר, תבוטל הדרישה להציג תו ירוק, למעט במקומות בהם קיים סיכון גבוה במיוחד להדבקה - אולמות אירועים, מועדונים, מקומות לעריכת כנסים או פעילויות תרבות שאיננה בישיבה בלבד. 

בנוסף, הוחלט על ביטול מגבלות התפוסה המותרת במקום שפועל ב"תו ירוק", ביטול מגבלת ההתקהלות הכללית וביטול הדרישה לקביעת מרחק של 1.5 מטר בין שולחנות באזור הישיבה בשטח פתוח של בית אוכל. ההחלטה תיכנס לתוקף ביום שני הבא בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת.

כמו כן, הממשלה אישרה את הארכת תקנות החינוך בעניין חובת עטיית מסיכה וכניסת עובד לא מחוסן/לא מחלים למוסד חינוכי שאינו מוסד להשכלה גבוהה, בכפוף להצגת אישור תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן מוסדית, מדי 84 שעות, עד ל-1 במרץ 2022. ההחלטה תיכנס לתוקף בכפוף לאישור ועדת החינוך של הכנסת.