מנהל המרכז הרפואי פדה פוריה, ד"ר ארז און, שוחח הבוקר (ראשון) עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM והתייחס לעומס במחלקת הקורונה. "אנחנו בסביבות 60 מאושפזים עם מחלת הקורונה, רובם מאושפזים בגלל הקורונה, וחלקם מסיבות אחרות. זו בהחלט תקופה מאוד מאתגרת שחייבה אותנו להרחיב את מחלקות האשפוז", אמר.

"פתחנו מחלקת קורונה שלישית, ומעבר לכך צמצמנו פעילות אחרת כדי לפנות צוותים כדי לטפל בחולי הקורונה ובחולים האחרים. אנחנו מוותרים על דברים שאנחנו יכולים לשלוט בהם, כמו ניתוחים מוזמנים לדוגמה, שניתן לדחות אותם והמשמעות היא הארכת זמני ההמתנה לניתוחים האלה. הדבר השני שאנו עושים הוא לצמצם את הצוות מול כמות מטופלים", הסביר.

לטענתו, אחת הבעיות הקשות היא שהרבה אנשי צוות נמצאים בבידוד, "זה מאוד מקשה עלינו. זה צוות שמאוד חסר לנו כדי לטפל במטופלים שלנו". 

על כך שרוב האנשים שחוברו לאקמו לא חוסנו, אמר: "לצערי אני רואה ירידה בכמות החיסונים ובאמון הציבור בחיסונים. החיסון לא מגן בצורה מוחלטת נגד הדבקה, אבל בצורה חד משמעית הוא מגן בפני מחלה קשה עד כדי הגעה לאקמו. לכן, חשוב מאוד להמשיך בחיסונים ולא לאבד את האמון בהם".

כשנשאל על הזן החדש שמעורר בהלה, השיב ד"ר און: "כרגע אנחנו לא יודעים מה טיבו, כמו האומיקרון בתחילת דרכו. נכון לעכשיו הסימנים מעידים שהוא לא גורם למחלה קשה יותר, ונראה שהחיסונים אפקטיביים גם נגדו. יש סימנים ראשונים שהוא אולי מדבק יותר, אך המחלה לא יותר קשה".