האוניברסיטה לרפואה "ג'והנס-הופקינס" שבמרילנד, ארצות הברית, פרסמה היום (ראשון) נתונים עגומים, לפיהם ישראל היא המדינה עם שיעור התמותה הגבוה ביותר לכל מיליון בני אדם בשבוע האחרון.

על פי הנתונים, על כל מיליון תושבים מתו בשבוע האחרון מעל ל-55 בני אדם. במקום השני נמצאת ארצות הברית עם 52, ובפער גדול אחריהן במקום השלישי נמצאת ארגנטינה עם 39.

קודם לכן, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי ביממה האחרונה אובחנו 33,374 חולי קורונה חדשים ומספר החולים שמצבם קשה עלה ל-1,263. כמו כן, מפרוץ המגיפה לפני כשנתיים, נפטרו 9,139 חולים.

עוד עלה מהנתונים, כי אחוז הנבדקים החיוביים מאתמול עומד על 28.79%, בעוד מקדם ההדבקה ירד מעט ל-0.86%. באשר לנתוני המחוסנים, ישנם 661,355 אזרחים שקיבלו את מנת החיסון הרביעית, ויותר מ-6.6 מיליון חוסנו במנה הראשונה. 

בנט: "נגיע למיליוני נדבקים בקורונה" (צילום: ערוץ הכנסת)

הבוקר, מנהל המרכז הרפואי פדה פוריה, ד"ר ארז און, שוחח עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM והתייחס לעומס במחלקת הקורונה. "זו בהחלט תקופה מאוד מאתגרת שחייבה אותנו להרחיב את מחלקות האשפוז", אמר.

"פתחנו מחלקת קורונה שלישית, ומעבר לכך צמצמנו פעילות אחרת כדי לפנות צוותים כדי לטפל בחולי הקורונה ובחולים האחרים. אנחנו מוותרים על דברים שאנחנו יכולים לשלוט בהם, כמו ניתוחים מוזמנים לדוגמה, שניתן לדחות אותם והמשמעות היא הארכת זמני ההמתנה לניתוחים האלה. הדבר השני שאנו עושים הוא לצמצם את הצוות מול כמות מטופלים", הסביר.

אמש, מנהלת החירום של ארגון הבריאות העולמי, ד"ר דורית ניצן, התראיינה בתוכנית "סדר עולמי" בחדשות 12 והביעה חששה לנוכח תת הוויראנט החדש BA.2, שהתגלה לאחרונה: "הווריאנט החדש מדבק פי שלוש מהאומיקרון. אנחנו חושבים כך כי רואים את ההתפשטות שלו בקרב אנשים שעובדים יחד".