ברקע גל התחלואה: פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא, כינס היום (שני) תדרוך עיתונאים, זאת לאחר שהלילה הוחל צמצום התו הירוק, במקביל לעלייה במספר החולים שמצבם קשה.

הפרויקטור התייחס לתת הווריאנט החדש של האומיקרון, ה-BA.2, והודיע כי ישנם כבר כ-700 מקרים בארץ, חלקם התגלו בקרב שבים מחו"ל אך חלקם נדבקו בישראל, והביע אופטימיות זהירה לגביו: "אנחנו חוששים ש-BA.2 יגרור תחלואה קשה. יש לנו כ-700 מקרים והתמונה העולמית מראה שהתחלואה היא מדבקת יותר, אך לא מייצרת תמונה קלינית קשה יותר מזו של האומיקרון. אמנם התמונה לא יציבה, אך נמשיך לעקוב ולקוות". 



"מדובר בזן ממשפחת האומיקרון, מדבק יותר ממנו, אבל הוא דומה לתחלואת האומיקרון ולא יותר קשה ובאירופה הוא מנע את בלימת הגל. בין אם הגל יורד או ממשיך, אני חושב שיש לכולנו את הכלים להימנע מהדבקה ומתחלואה קשה. הנשק הטוב ביותר נשאר החיסון. גם אם היעילות שלו במניעת הדבקה נשברה באומיקרון, הוא עדיין מונע מחלה קשה", הוסיף.

כשנשאל אודות מצבם של בתי החולים, הוא הבהיר: "בתי החולים לא בסכנת קריסה. אמנם יש בתי חולים עם יותר עומס, אך הם נותנים את המענה. נאמר בשקיפות: ככל שכמות החולים עולה - ישנו קושי במתן מענה. אך אנחנו מסייעים לבתי החולים יחד עם סטודנטים ובסיוע פיקוד העורף, על מנת לאפשר מענה טוב יותר".

זרקא המשיך: "גם אפשרות של אשפוז בקהילה, וגם חיל הרפואה גויס, ואלו הן עוד דרכים להתמודדות עם כמות המאושפזים. בנוסף ישנם חולים ב'מגן אבות ואמהות' שאנחנו דואגים לאשפוזם, כך שהם נשארים בסביבתם הטבעית". 

באשר למתווה החינוך בבתי הספר, השיב: "המתווה אפשר ליותר ילדים להיות פיזית במערכת החינוך. מהדיווחים שאנחנו מקבלים, יש יותר ילדים שמגיעים ולומדים, וזה הישג חשוב לכשעצמו המגשים את הסיסמא של לחיות לצד הקורונה".

תקנות הקורונה החדשות נכנסו הלילה לתוקף: כל מה שצריך לדעת

כזכור, הלילה נכנסו תקנות הקורונה החדשות לתוקף, לאחר שהממשלה אישרה במשאל טלפוני את צמצום הגבלות התו הירוק על בתי העסק השונים. 

במסגרת התקנות החדשות, בוטלה הדרישה להציג תו ירוק, למעט במקומות בהם קיים סיכון גבוה במיוחד להדבקה - אולמות אירועים, מועדונים, מקומות לעריכת כנסים או פעילויות תרבות שאיננה בישיבה בלבד. 

בנוסף, בוטלו מגבלות התפוסה המותרת במקום שפועל ב"תו ירוק", ונכנסו לתוקף ביטול מגבלת ההתקהלות הכללית וביטול הדרישה לקביעת מרחק של 1.5 מטר בין שולחנות באזור הישיבה בשטח פתוח של בית אוכל.