פרופ' פהד חכים, מנהל בית החולים האנגלי בנצרת, התראיין היום (שלישי) בתוכניתה של ענת דוידוב, "איפה הכסף" ב-103FM, ודן בתלונות למחסור חמור בכוח אדם בעקבות גל התחלואה בקורונה. "הגל הזה היה מאוד קשה, נתתי הוראה לחלק מהצוות להגיע גם כשהוא מאומת", אמר.

בתי החולים קורסים תחת עומס הקורונה (צילום: רויטרס)

פרופ' חכים טען כי הבטחות שקיבל לתגבור כוח האדם, לא התממשו, ועל כן הדבר משפיע על מקבלי הטיפול אצלו: "במקום שלוש אחיות במשמרת, הוצבו שתיים. אם על שני חולים צריכה להשגיח אחות, אז כרגע היא עושה זאת על שלושה חולים".

הוא זעק את זעקתם של בתי החולים שאינם ממשלתיים, שלדבריו אינם מתוקצבים בהתאם, והוסיף: "אין לנו תזרימים, אין לנו מדינה מאחורינו. אני שילמתי חצאי משכורות לצוותים כי לא סגרתי את 2021 מול אנשי הבריאות והאוצר. צריך להמציא כל פעם את הגלגל, כי אי אפשר להפסיק את פעילות בית החולים". 

לטענתו המחסור באחיות עומד על צורך בכעשרות, והסכום שנדרש עבורו על מנת להמשיך בפעילות תקנית, עומד על כשלושה עד ארבעה מיליון שקלים, ובנוסף, הוא הזהיר מפני הבאות: "לצערי הרבה אין אופציה לגלות את כלל האנשים שנדבקו בבית. אני לא מרגיש את הרגיעה, אני רואה עומסים ועוד לא הגענו לפיק לצערי. זהו כישלון של המערכת". 

סייעה בהכנת הידיעה: שני רומנו, 103FM.