הירידה בתחלואה נמשכת: משרד הבריאות עדכן הבוקר (שישי) את נתוני התחלואה בקורונה בישראל, מהם עולה כי נמשכת הירידה בכל המדדים המעידים על צמצום בתחלואה. אמש אותרו 27,723 מקרי קורונה מאומתים חדשים בלבד, בעוד מספר החולים המאושפזים במצב קשה ירד ל-1,074, בהם 267 מונשמים.

גם מקדם ההדבקה רשם ירידה נוספת ועומד על 0.76 - נתון המעיד על כך שהמגיפה כבר אינה בהתפשטות. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 21.75% בעוד מספר הנפטרים מהמגפה עלה ל-9,431 מתים במצטבר מפרוץ המגיפה. 

בצל הירידות המעודדות שנרשמו במדדי התחלואה, מסתמן כי בשבוע הבא ידונו בממשלה על הקלות נוספות. קבינט המומחים המייעץ למשרד הבריאות יתכנס ביום שלישי וייתכן כי ידונו על הסרת חובת עטיית מסיכה במרחב הפתוח. כמו כן, נשקלת האפשרות לבטל את חובת בדיקת PCR לפני עלייה למטוס עבור ילדים שאינם מחוסנים, אך טרם הוחלט אם להחיל את ההקלה מגיל 5 או 12. 

מחלקת קורונה הדסה (צילום: באדיבות דוברות הדסה)
מחלקת קורונה הדסה (צילום: באדיבות דוברות הדסה)

מוקדם יותר השבוע התייחס מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' נחמן אש, לירידה בנתוני התחלואה, והעריך מתי צפוי להסתיים הגל החמישי. "זה לא נעלם, וקרוב לוודאי גם לא ייעלם. נצטרך להסתכל על הנגיף הזה לאורך זמן", אמר. "ה-BA2 עדיין באחוזים בודדים אצלנו, בינתיים אין סימנים שהוא מתפשט, מקווה שכך גם יישאר. וריאנטים חדשים יצוצו כל הזמן. אחד הדברים החשובים שאנחנו עושים זה להיערך לעקוב אחרי ההתפתחות של וריאנטים חדשים ולהעריך המסוכנות שלהם. אני מקווה שלא יצוצו וריאנטים שיטרידו אותנו". 

על שיעורי התחלואה אמר הפרופ': "מתחילים לראות ירידה. מספר החולים קשה הוא סביב 150, והיינו ב-200. במספר החולים הכללי בבתי החולים זה ייקח יותר זמן, כי משך האשפוז של החולים קשה הוא ארוך יותר. מתחילים להרגיש את זה". 

הוא הוסיף והתייחס לעומס בבתי החולים ואמר כי "אין ספק שלעומס יש מחירים גם בחיי אדם וגם בנטל שיש כל כוח האדם הרפואי, אנשים באמת שחוקים וההתמודדות מאוד ממושכת. המספרים יורדים לאט אז יש לנו עוד שבועיים שלושה כאלה".