ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים הבוקר (חמישי) דיון מיוחד על הסרת ההגבלות עם שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, ונציגים ממשרד האוצר ופיקוד העורף. בסיומו הוחלט על אי הארכת מתווה התו הירוק. "הגל הזה נשבר", אמר בנט, שהוסיף: "זה הזמן גם לשחרר בהדרגה, ומבחינתי צריך להיערך לשחרור ההגבלות בקרוב".

"אנחנו רואים ירידה תלולה במספר החולים הקשים", אמר בנט בפתח הדיון. "האסטרטגיה שלנו, של כלכלה פתוחה לצד מאבק וביצוע פעולות רבות נגד הקורונה, הביאה את מדינת ישראל להיות המדינה מספר 1 בצמיחה במדינות המפותחות, ולרמת צמיחה כלכלית שלא ראינו מזה 21 שנים. ישראל היא המדינה הצומחת ביותר בזכות מערכת הבריאות והצוות כאן שפועל מסביב לשעון. אנחנו מדברים על צמיחה בהיקף של 8%, הגידול הכי גבוה בין מדינות ה-OECD. ברבעון האחרון מדובר על צמיחה של 16%".

לדבריו, "היינו המדינה הראשונה שסגרה את שעריה  באומקירון, לכן זה הזמן גם לשחרר בהדרגה. מבחינתי צריך להיערך לשחרור ההגבלות בקרוב. כלכלה פתוחה ומערכת חינוך פתוחה, מבלי להגיע לאי ספיקה - אלו האיזונים הנכונים".

"במקביל", הוסיף ראש הממשלה, "אנחנו גם ניערך לגל הבא. אני רוצה שנפיק לקחים במקומות שצריך מניהול הגל הזה ונבוא מוכנים יותר לתרחישי עתיד".

כאמור, במהלך הדיון הוחלט כי מתווה התו הירוק לא יוארך, וכי חובת ביצוע בדיקת אנטיגן בכניסה לבתי אבות תימשך. דיון נוסף בעניין הקלות נוספות יתקיים בהמשך.

בתוך כך, גורמים במערכת הבריאות סיפרו ל"מעריב" כי במהלך הדיון נרשמה מתיחות רבה. לטענת הגורמים, בנט ביקש להסיר את כלל המגבלות אך נתקל בהתנגדות של משרד הבריאות. במשרד הסבירו כי יש להשאיר לפחות מעקב מקיף סביב נתב״ג וכן את חובת המסיכות באירועים צפופים.

הירידה בתחלואה נמשכת

משרד הבריאות פרסם הבוקר את נתוני התחלואה בקורונה העדכניים, מהם עלה כי ביממה האחרונה אובחנו 21,152 בני אדם כחיוביים לנגיף הקורונה בישראל. על פי ההודעה, מספר החולים קשה עומד על 886, כאשר ישנם גם 263 מונשמים.

בעדכון פרסם משרד הבריאות כי מספר הנפטרים ממשיך להתקרב לרף עשרת אלפים הנפטרים ועומד כעת על 9,710 בני אדם מאז פרוץ המגפה. מספר המתחסנים במנה השלישית עומד על 4,458,073 מתחסנים ומספר המתחסנים במנה רביעית עומד על 705,818 מתחסנים.

בעקבות הדעיכה בתחלואת הקורונה השרים צפויים לקבל בימים הקרובים החלטה האם לבטל את ההגבלות שהוטלו בזמן התפרצות האומיקרון. בתחום התיירות, מתגבש מתווה שיקל על ילדים שאינם מחוסנים להיכנס לארץ. תחום החינוך יפעל באופן המונהג כיום ולאחר דעיכה נוספת בתחלואה העניין ייבחן מחדש.

כמו כן, ב-1 במרץ יתבטל התו הירוק בכנסים ובאירועים. זאת לאחר שרוב המומחים סברו כי אין טעם להמשיך המתכונת הנוכחית. השבוע אמר מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש כי התו הירוק פחות יעיל בעת הזאת, "ואנחנו תמיד אמרנו ואני גם אומר עכשיו - לא הסתכלנו עליו ככלי לעידוד התחסנות, אלא ככלי למניעת תחלואה". לדבריו של אש, בעוד כשבועיים עשרות אלפי חיסונים ייזרקו לפח בעקבות תוקפם, "וזאת ההזדמנות לקרוא לאנשים לבוא ולהתחסן. החיסון יעיל גם במניעת תחלואה ובוודאי במניעת תחלואה קשה".