ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ החליטו היום (ראשון) על הקלות בהגבלות הקורונה. בדיון בו השתתף גם שר התיירות יואל רזבוזוב ובכירים במשרד הבריאות והאוצר, הוחלט כי החל מה-1 במרץ, ייפתחו השמיים לתיירות זרה ומתווה הבדיקות בבתי הספר יסתיים בהדרגה.

באשר לכניסת התיירים הזרים, בנט והורוביץ החליטו כי תותר כניסת תיירים לישראל בכל הגילאים, מחוסנים ושאינם מחוסנים, בכפוף בכפוף לביצוע שתי בדיקות PCR (טרם ההמראה ובנחיתה בישראל). באשר לכניסת ישראלים, הוחלט כי הדרישה לביצוע בדיקת אנטיגן טרם העלייה למטוס תבוטל. ישראלים הנכנסים לישראל יידרשו רק בביצוע בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל. כמו כן, תבוטל חובת הבידוד לישראלים שאינם מחוסנים וזאת, בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקת PCR בתב"ג.

באשר למתווה החינוך, הלך מיום חמישי הקרוב, ייפסק מתווה הבדיקות השבועי בחטיבות הביניים, ובבתי הספר היסודיים המתווה ייפסק ב-10 במרץ.

במהלך הדיון, בו השתתפו ראש הממשלה בנט אמר: "אנחנו רואים ירידה עקבית בנתוני התחלואה, ולכן זה הזמן לפתוח בהדרגה את מה שהיינו הראשונים בעולם לסגור. צריכה להיות התאמה בין המדדים שלנו והמצב בשטח, לבין מה שאנחנו מקרינים לציבור ומצפים ממנו".

"כדי לשמור על אמון הציבור ולוודא שאזרחי ישראל מיישמים את ההנחיות וההחלטה שהממשלה מקבלת, צריך לפתוח כשהמצב משתפר - והוא משתפר משמעותית. המצב בישראל כרגע טוב. זה תוצאה של ניהול נכון ודינאמי, ולכן אנחנו גם פותחים עכשיו. במקביל, נישאר עם האצבע על הדופק ובמקרה של וריאנט חדש נגיב שוב במהירות", הוסיף.

כאמור, לקראת הדיון התפתח קרב בין שר התיירות יואל רזבוזוב לבין משרד הבריאות סביב אישור הכניסה לישראל עבור ילדים שלא חוסנו נגד נגיף הקורונה. השר דרש לאשר כניסה לילדים מגיל 0 עד 18 כבר מראשית חודש מרץ, בעוד במשרד הבריאות מבקשים " לא למהר" לאור העדפת הדרג המקצועי לפתוח את גבולות המדינה רק בתחילת אפריל ותחילה לילדים עד גיל 12.