משרד הבריאות עדכן היום (שני) את נתוני התחלואה המעודכנים בקורונה בישראל, מהם עולה כי ביממה האחרונה נוספו 29 נפטרים, ובכך עלה מניין המתים המצטבר מפרוץ הנגיף בישראל ל-10,001. כמו כן, אובחנו ביממה האחרונה 17,679 מאומתים חדשים לנגיף. מספר החולים הפעילים במדינה עומד על 120,713, כאשר מצבם של 772 מהם מוגדר קשה, בהם 248 מונשמים. 

לצד זאת, ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ החליטו אתמול על הקלות בהגבלות הקורונה. בדיון מיוחד שנערך הוחלט כי החל מה-1 במרץ, ייפתחו השמיים לתיירות זרה ומתווה הבדיקות בבתי הספר יסתיים בהדרגה.

באשר לכניסת התיירים הזרים, בנט והורוביץ החליטו כי תותר כניסת תיירים לישראל בכל הגילאים, מחוסנים ושאינם מחוסנים, בכפוף בכפוף לביצוע שתי בדיקות PCR (טרם ההמראה ובנחיתה בישראל). באשר לכניסת ישראלים, הוחלט כי הדרישה לביצוע בדיקת אנטיגן טרם העלייה למטוס תבוטל. ישראלים הנכנסים לישראל יידרשו רק בביצוע בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל. כמו כן, תבוטל חובת הבידוד לישראלים שאינם מחוסנים וזאת, בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקת PCR בתב"ג.

באשר למתווה החינוך, הלך מיום חמישי הקרוב, ייפסק מתווה הבדיקות השבועי בחטיבות הביניים, ובבתי הספר היסודיים המתווה ייפסק ב-10 במרץ.