משרד הבריאות עדכן בסוף השבוע את נתוני התחלואה בקורונה, ומהם עולה כי 9,119 מאומתים לנגיף אובחנו ביממה אחת. זאת מתוך 76,622 נבדקים. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 11.9%.

עוד עולה מהנתונים כי מצבם של 657 חולים מוגדר קשה, כאשר בהם ישנם 240 מונשמים. מספר הנפטרים מפרוץ המגיפה בישראל עומד כעת על 10,114 בני אדם. מקדם ההדבקה עומד על 0.67.

נתונים חדשים שמתפרסמים מראים כי בגל האומיקרון האחרון נפטרו בישראל מדי יום כ־35 ישראלים, לעומת גל האלפא שגבה חייהם של כ־20 ישראלים בממוצע מדי יום. עם זאת, גל האומיקרון היה קצר פי ארבעה לעומת גל האלפא.

בשבוע שעבר החליטו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ על שורת הקלות בהגבלות הקורונה, כאשר הבולטת בהן הייתה ההחלטה לפתוח את השמיים מחדש לתיירות זרה כבר החל מתחילת החודש הבא.

כניסת התיירים לישראל תותר בכל הגילים, מחוסנים ושאינם מחוסנים, בכפוף לביצוע שתי בדיקות PCR (טרם ההמראה ובנחיתה בישראל).
באשר לכניסת ישראלים, הוחלט כי הדרישה לביצוע בדיקת אנטיגן טרם העלייה למטוס תבוטל. ישראלים הנכנסים לישראל יידרשו רק בביצוע בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל. כמו כן, תבוטל חובת הבידוד לישראלים שאינם מחוסנים, וזאת בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקת PCR בנתב"ג.

באשר למתווה החינוך, כבר בסוף השבוע הופסק מתווה הבדיקות השבועי בחטיבות הביניים, ובבתי הספר היסודיים המתווה ייפסק ב־10 במרץ.

בתוך כך, גורמים במשרד הבריאות אומרים ל"מעריב" כי על רקע נתוני התחלואה, יש מקום לשקול הקלות נוספות. "הנתונים שאנחנו רואים מאפשרים מעבר מחוקים והנחיות - להמלצות ולאחריות אישית", אומר גורם במערכת הבריאות.

גורם נוסף מוסיף כי "סוגיה נוספת שיש לשקול היא נושא המסיכות. אנחנו רואים שבפועל אנשים הפסיקו להקפיד על עטיית מסיכות, והאכיפה ממזמן כבר איננה. אז במקום סתם להשאיר את ההגבלות ולהוזיל את ההקפדה על החוקים, הייתי מבטל את ההנחיה ומעביר את האחריות לאזרחים עצמם. כדאי לשקול את ביטול חובת עטיית המסיכות".