מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, חשף הבוקר (רביעי) כי זן חדש של נגיף הקורונה אובחן בישראל, וייתכן שאף התפתח בארץ. בראיון בתכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, הסביר אש: "אנחנו לא יודעים עדיין מה המשמעות של זה". 

מדובר בזן שהתגלה בקרב נוסעים בנתב"ג. "מצאנו שילוב של אומיקרון עם BA2, זה לא דלתאקרון. קרוב לוודאי שההדבקה שלהם הייתה לפני הטיסה בארץ, ויכול להיות שזה ווריאנט שנוצר אצלנו", אמר אש.

אתם מדברים על שני מקרים שהתגלו בריצוף כתוצאה מ־PCR בנתב"ג. אלה אנשים מאותה משפחה? 
כן, אלה שני אנשים מאותה משפחה. קרוב לוודאי שההדבקה הייתה לפני טיסה, עדיין לא ברור לנו. קרוב לוודאי שההדבקה הייתה פה בארץ, לפני שהם טסו, זה מה שעולה מהתחקיר".

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס גם לנתוני התחלואה, ואמר: "יש האטה בירידה של הקורונה, אבל המספרים עדיין יורדים. זה לא אומר שבהכרח נראה עלייה בקרוב. אנחנו מגיעים כנראה לאיזושהי רמה שנצטרך לחיות איתה. מקווים מאוד שזה לא היפוך מגמה ולא נראה עלייה. מאוד יכול להיות שנראה את הרמה הזאת עכשיו לאיזושהי תקופה, ויכול להיות שבהמשך זה ימשיך לרדת".

בתוך כך, פרופ' אש גם הביע דאגה נוכח התפרצות נגיף הפוליו בירושלים, ואמר כי "אנחנו חייבים לחזור למצב שאנחנו לא מזהים את הנגיף בישראל - אם נזהה את הנגיף במקומות נוספים, נצטרך לחשוב על מבצע חיסון לאומי".

בהתייחס לסוגיית חיסון הפליטים מאוקראינה והעולים החדשים, אמר אש: "אנחנו מחסנים עולים לאורך כל התקופה. וגם את הפליטים -  ככל שאנחנו מגיעים לקבוצות ויודעים מי הם, אנחנו נפעל לחסן אותם, בוודאי". 

כשנשאל תוטל חובת חיסון על הנכנסים לארץ מאוקראינה, השיב: "לא, אנחנו לא יכולים לייצר מגבלה כזאת, גם מבחינה הומניטרית זה בלתי אפשרי".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM.