שוב מתרחקים מהסוף: אמש משרד הבריאות עדכן כי מקדם ההדבקה (ה-R) חצה את ה-1, כלומר, מגפת הקורונה שוב מתפשטת. לאחר כמה שבועות שבהן חווינו ירידה בכמויות ההדבקה - האם אנחנו על סיפו של גל שישי של תחלואה? האפידמיולוג והיועץ לממשלה בנושא הקורונה, פרופ' נדב דוידוביץ', שוחח הבוקר (ראשון) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5fm ואמר: חייבים להמשיך להתנהג כאילו הקורונה עוד כאן.

"הקורונה לא הלכה, כי היא כל הזמן איתנו", טען דוידוביץ'. "לצערי, הירידה היפה שהייתה במדדים השונים, נבלמה. הסיבות לכך הן די ברורות - קודם כל העובדה שאותו וריאנט BA2 משתלט, והיום הוא אחראי על כ־60% מההדבקות, לפי הריצופים הגנטיים. והוא, כמה שקשה להאמין, יותר מדבק מאשר האומיקרון", הוסיף הפרופ'.

"אני חושב שלאורך הקורונה, אנחנו מתנהלים בצורה של סקנדל או פסטיבל", אמר דוידוביץ'. "זאת אומרת, או שכל יום מפמפמים את המספרים, או שמתעלמים מזה לגמרי. צריך למצוא את דרך המלך. זה בדיוק ההבדל בין לרוץ ריצות ספרינט לעומת לרוץ ריצות מרתון".

וריאנט האומיקרון (צילום: REUTERS/Dado Ruvic)
וריאנט האומיקרון (צילום: REUTERS/Dado Ruvic)

"הדבר השני המאוד חמור בעיניי, זה הדשדוש בנושא החיסונים", המשיך. "אנחנו נכנסנו לצורה מחשבתית שכאילו אנחנו מיואשים ולא מאמינים שאנשים שלא התחסנו עד עכשיו, יתחסנו. זו טעות". עוד טען כי "החיסונים הצילו ממוות כ־20 אלף איש, אבל לצערי, בגל החמישי, בגלל שלא השכלנו לעלות את שיעור ההתחסנות, מאות אנשים שיכלו להיות איתנו היום, נפטרו. זה דבר שהוא מצער מאוד".

לבסוף, התייחס גם למותו של הרב קנייבסקי, שמובא היום למנוחות בתהלוכת ענק בבני ברק: "הרב קנייבסקי, ההשפעה שלו הייתה אדירה. אני מצטמרר רק מלחשוב, אילולא התמיכה שלו בחיסונים, היינו במצב נוראי".

הרב חיים קנייבסקי (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)
הרב חיים קנייבסקי (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)