לאחר שהבוקר נשבר שיא חודשי של מאומתים לנגיף הקורונה 12,869 נדבקים חדשים, ממונה הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, אמר היום (שני) כי "מקדם ההדבקה מראה שהמגפה נמצאת בהתפשטות. וריאנט BA2 מדבק יותר מהאומיקרון, לכן אנחנו בהתעוררות של הגל החמישי מחדש. לא חשבנו לרגע שצריך להוריד את המסכות, בטח לא בחללים סגורים. נצטרך לשקול מחדש את המסכות בחוץ ככל שהגל ימשיך לעלות". 

כאמור, מנתוני משרד הבריאות עולה שלצד העלייה במספר המאומתים, נרשמה גם עלייה במספר החולים הקשה שעומד כעת על 328. מספר המונשמים עומד על 143. מקדם ההדבקה אף הוא קפץ וחצה את רף ה-1, וכעת הוא עומד על 1.23. אחוז הנדבקים גם הוא עלה ועומד על 20.48%.

בשל החשש מגל נוסף של תחלואה, במשרד הבריאות שוקלים להשיב את חובת בדיקת ה-PCR לשבים לישראל, עוד בטרם עולים למטוס. ההצעה החדשה מגיעה לאור נתונים מצד גורמים במשרד הבריאות, האומרים כי מדי יום מתגלים מאות מאומתים בקרב נוסעים הנכנסים לישראל.

כזכור, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, חשף  כי זן חדש של נגיף הקורונה אובחן בישראל, וייתכן שאף התפתח בארץ. בראיון בתכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, הסביר אש: "אנחנו לא יודעים עדיין מה המשמעות של זה". 

מדובר בזן שהתגלה בקרב נוסעים בנתב"ג. "אלה שני אנשים מאותה משפחה. קרוב לוודאי שההדבקה הייתה לפני טיסה, עדיין לא ברור לנו. קרוב לוודאי שההדבקה הייתה פה בארץ, לפני שהם טסו, זה מה שעולה מהתחקיר. מצאנו שילוב של אומיקרון עם BA2, זה לא דלתאקרון. קרוב לוודאי שההדבקה שלהם הייתה לפני הטיסה בארץ, ויכול להיות שזה ווריאנט שנוצר אצלנו", אמר אש.