משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) את נתוני התחלואה בקורונה, מהם עולה כי 13,384 מאומתים אובחנו ביממה האחרונה. זאת, מתוך 96,695 בדיקות שנערכו כאשר אחוז החיוביות בהן עומד על 17.24. עוד עולה מהנתונים כי מצבם של 300 חולים מוגדר קשה, ביניהם 119 מונשמים. מקדם ההדבקה מזנק ל-1.39. 

בנוסף, נכון להיום, 1,754 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל מאומתים לנגיף קורונה במצב קל. כמו כן, 809 משרתים נמצאים בבידוד ביתי.

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, שוחח עם ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM והתייחס לעלייה בתחלואת הקורונה. לדבריו, "לא הגיע ווריאנט חדש. זה אמנם התפתחות של ווריאנט שהיה קיים פה בתקופה האחרונה, אבל כל עוד זה לא יגיע למספרים מאוד גבוהים אנחנו חושבים שזה קשור לגל הקודם. אני לא יכול לשלול שלא נקרא לזה בסוף גל נוסף אבל אין ספק שהקשר לגל הקודם הוא רב".

כשנשאל האם זה נכון להציג לציבור את הזנים של הנגיף, אמר כי "ככל שנתקדם למצב שאנחנו חיים עם הנגיף, שזה מה שאנחנו רוצים, שזו מחלה שאנחנו יודעים להתמודד איתה לא נצטרך לומר איזה זן. ההבדל בין ה־BA.2 לאומיקרון הוא כזה קטן ככה שלא חשוב לדבר על הזן הזה. זה חלק מהשיח שבעיניי חשוב שהוא יעלם כחלק מלחיות עם הנגיף".

"כל הזמן מגלים ווריאנטים חדשים עם שינויים כאלו ואחרים, יש המונים כאלו. השאלה היא מתי יש ווריאנט שיש לו משמעות קלינית, כרגע אין דבר חדש כזה. גם הפרסום שהיה לפני כמה ימים על שילוב של ה־BA.1 וה־BA.2 גם הוא כנראה ללא משמעות קלינית מיוחדת", הוסיף.

בהמשך, התייחס לנתוני התחלואה בימים האחרונים בהם חלה עלייה קלה, והסביר כי "בדרך כלל אין עלייה מיום ליום אלא קפיצות כל שבוע. זו השאלה הכי גדולה - לכמה זה יגיע. אם זה יישאר בערכים האלו ולא יעלה מעבר לזה זה חלק מהגל הקודם עם עוד קצת עלייה. מקדם ההדבקה עדיין גבוה, היום הוא 1.39. הכיוון הוא התפשטות המגפה אבל צריך לחכות עוד כמה ימים כדי לראות מה המגמה".

עוד השיב מנכ"ל משרד הבריאות לשאלה איפה טעינו, וענה כי "אני לא יודע לומר שעשינו רע, אני חושב שזו התנהגות הנגיף. זה קורה בכל המדינות בעולם, היינו חייבים להתקדם ולפתוח את המשק אחרת אי אפשר היה להמשיך עם כל המגבלות".

פרופ' נחמן אש (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
פרופ' נחמן אש (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

"מבחינת ההתחסנות, החשוב ביותר כרגע זה האוכלוסייה בסיכון תתחסן, התחלואה הקשה תימנע ואנשים ישמרו על הבריאות שלהם בהקשר הזה. יש התעוררות במספר המתחסנים אבל זה לא מספיק, אנחנו מכינים ויוצאים עם קמפיין בימים הקרובים", הוסיף.

על האפשרות של חיסון חמישי אמר: "כרגע אני לא חושב שזה באופק, זאת אחת השאלות הגדולות שאנחנו חושבים עליהן - מתי צריך לחסן שוב את כלל האוכלוסייה. אולי לקראת החורף הבא, כשיעבור קצת זמן מהחיסונים הקודמים, כך שאני לא רואה את זה כרגע".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm