בפגישה עם ראש הממשלה, נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ שהתקיימה הבוקר (חמישי), הציגו בכירי משרד הבריאות תרחיש למקרה בו יתפתח בישראל וריאנט חדש של נגיף הקורונה. על פי התכנון, הדבר יוביל לסגירת השמיים. עוד נכחו בדיון מנכ"לי קופות החולים, מהם ביקש בנט לעודד את הגברת קצב ההתחסנות במנה הרביעית.

בדיון הוצג על ידי קופות החולים ומטה ההסברה מבצע "כל המציל", שמטרתו - הגברת ההתחסנות בקרב בני 60 ומעלה, בהן מתן תקציבי תמרוץ לקופות החולים לצורך כך, הנגשת החיסון עד לבית המתחסן (באם נדרש) ופעולות נוספות.

עוד הוצגה על ידי משרד הבריאות, פיקוד העורף, משרד התחבורה והממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון, תכנית מקיפה לטיפול במצב של התפשטות זן קורונה חדש ואלים, שכוללת בין היתר, את סגירת השמיים ומעברי הגבול בכניסה לישראל באופן מהיר, במטרה למנוע את חדירת הזן העתידי לגבולות המדינה.

ראש הממשלה קיבל את המלצת משרד הבריאות להארכת מדיניות הטיפול הקיימת בנגיף הקורונה ודחיית הכניסה לשגרת "בין גלים" החל מה-1 באפריל ועד ל-1 במאי 2022.

נתב''ג ריק (צילום: אבשלום ששוני)
נתב''ג ריק (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, נתוני התחלואה בקורונה ממשיכים לטפס - כך על פי הנתונים שפרסם הבוקר משרד הבריאות. 13,603 מאומתים אובחנו במהלך היממה אמש, מתוך 106,486 בדיקות. אחוז החיוביים עמד על 19.08%.

מספר החולים קשה עומד על 301, בהם 130 מונשמים, ומספר הנפטרים מהמגפה עד כה עלה ל-10,455. 16,513 מאזרחי ישראל שוהים כעת בבידוד. מקדם ההדבקה ממשיך במגמת העלייה ומטפס ל-1.42. זהו היום העשירי ברציפות בו מספר המאומתים גבוה מזה שהיה ביום קודם לכן.