פרויקטור הקורונה סלמאן זרקא הודיע היום (חמישי) על הימצאותו של וריאנט קורונה חדש בישראל, זאת בצל העלייה בקצב ההדבקה שנרשמה בימים האחרונים. פרופסור גליה רהב, ראש היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא תל השומר, התייחסה לנתונים בשיחה עם אריה אלדד ורוני בר-און, בתוכניתם ב-103FM

בפתח דבריה התייחסה פרופסור רהב לקצב ההדבקה: "הווירוס הזה חכם. יש לו איי-קיו יותר גבוה משלנו, והוא מאוד מתוחכם ויודע להשתנות ולחמוק מהחיסונים הטבעיים והמלאכותיים שלנו. אני חושבת שאנחנו במקום הרבה יותר טוב, יש חיסונים יעילים - אומנם הם לא יעילים נגד הדבקות, אבל בטח נגד מחלה קשה ואשפוזים. אנחנו פחות פוחדים ממנו". 

בתגובה, נאמר לה כי לאורך החודשים האחרונים חלה עלייה בכמות מקרי התמותה. על כך אמרה פרופסור רהב: "נכון. זו לא שפעת, אבל זו מחלה בהחלט משמעותית. כרגע, מה שצריך לעשות, ויש מה לעשות, זה להתחסן להתחסן להתחסן. גם אלו שלא התחסנו כלל אנחנו צריכים להגיע אליהם, ואלה שנמצאים בסיכון - שיקבלו את החיסון הרביעי. מעבר לזה, המסכות מאוד משמעותיות. זה לא הגיוני להיכנס למקום סגור ולא לראות את כולם עם מסכות".

בסיום דבריה אמרה כי המשימה של המערכת כעת היא לחסן כמה שיותר אנשים. "עלינו להגיע לכל אדם שלא התחסן, לעבור בן אדם בן אדם, ולנסות לשכנע אותו. צריך לחזור לחיסונים ולמסכות, ולהיבדק. יש חולים שלא בודקים את עצמם ואפילו הולכים לעבודה. חשוב להקפיד על זה".

בנוסף התראיינה רות ברוך, מנהלת מבצע החיסונים בשירותי בריאות כללית, בתוכניתם של אריה מליניאק וליאת רון, והתייחסה לחיסון הקורונה הבא: "החיסון החמישי יגיע, השאלה מתי. צריך לקחת בחשבון שהוא יהיה כי החסינות הולכת ופוחתת עם הזמן. היתרון שחברות התרופות אמורות לעבוד על חיסון משופר, כך שלא נצטרך להתחסן כל כמה חודשים".