בכירי מערכת הבריאות הלאומית, בהם פרויקטור הקורונה פרופסור סלמן זרקא ופרופסור רן בליצר, ראש מערך החדשנות בכללית, חבר הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות, השתתפו הבוקר (רביעי) בכנס הרפואה העתידי הגדול בישראל Medicine 2042 במעמד חתני פרס נובל.

פרופסור זרקא התייחס לעלייה בתחלואה בקורונה שנרשמת בימים האחרונים, ואמר: "לרוע המזל, נראה שאנחנו מתחילים בישראל גל קורונה חדש, גל ה-BA.5. אנחנו שוקלים מתן חיסון חמישי".

"כשמדברים על ביטחון לאומי, מה שקרה בין גל התחלואה השלישי לרביעי, הוא הקמת ממשלה חדשה", הוסיף, "השינוי בממשלה הביא משימה חדשה לאזן בין הצלת חיים מקורונה, להסתכלות רחב יותר על ביטחון לאומי בחינוך, כלכלה ועוד. והממשלה ניסתה לא להטיל הגבלות, לא לייצר סגרים, לאפשר לשוק לגדול למרות הקורונה".

פרופ' בליצר הוסיף כי "צריך להשתמש במשבר הקורונה כהזדמנות לשנות את מערכות החינוך והבריאות לטובה. לא עשינו את זה מספיק עדיין. למרות החדשנות, צריך לזכור שהטכנולוגיה החשובה ביותר שהייתה מאז ומעולם ועדיין, היא האמפתיה האנושית".

ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: מרק ישראל סלם)
ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: מרק ישראל סלם)

בתוך כך, ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר הבריאות, ניצן הורוביץ, קיימו היום התייעצות עם גורמי המקצוע נוכח העלייה בנתוני התחלואה. בדיון הוצגה תמונת המצב הנוכחית ונתוני התחלואה בימים האחרונים, המצביעים על מגמת עלייה עקבית, לצד צפי להמשך.

בשלב זה, הוחלט על תיגבור וחיזוק ההגנה על האוכלוסייה המבוגרת ומוסדות "מגן אבות". במסגרת זו, תחודד ההמלצה בקרב אוכלוסייה מבוגרת ואנשים בסיכון לעטיית מסכה במקומות סגורים, ותימשך חובת עטיית מסכות במוסדות רפואיים ובמוסדות "מגן אבות". כמו כן, יימשך המעקב והניטור באמצעות מערכות הביוב ותימשך פעילות מערך המודיעין ואיסוף הנתונים.