הגל השישי של הקורונה מתקרב בצעדי ענק, כאשר מספרי המאומתים ומקדם ההדבקה הולכים ומטפסים מדי יום. פרופ' גליה רהב, מנהלת המחלקה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא, שוחחה היום (חמישי) עם גדעון אוקו ב-103FM.

"אני חושבת שזה סמנטיקה אבל בטח שאפשר לקרוא לזה גל שישי. יש עלייה בתחלואה, עלייה בחולים קשים, לא נורא מדאיג אבל בהחלט יש עלייה. יש ווראינט חדש. אז כן אני חושבת שבהחלט... כל גל הוא שונה מהגל השני. הוא שונה בווריאנטים, בחיסוניות, במה גרם לו. גל אחד זה ווריאנט אחד, גל שני זה ירידה של החיסוניות", פתחה רהב את דבריה.

פרופ' גליה רהב  (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
פרופ' גליה רהב (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

בהמשך פירטה על הווריאנט הנוכחי: "אנחנו למדים בעיקר מדרום אפריקה ופורטוגל שאלה שתי מדינות שהוא ממש מתפשט בהן, למרות שעכשיו זה מתחיל בכל העולם. לא נראה בשלב זה שהוא גורם למחלה יותר קשה אבל ההתפשטות היא יותר מה-BA1 וה-BA2, ואכן אנשים שחוסנו בחיסוני קורונה, כבר אנחנו רואים שזה לא מגן עליהם בפני ה-BA5. עוד מוקדם להגיד שהוא לא גורם למחלה קשה. גם באומיקרון כשמסתכלים על היום בדיעבד, על כל העקומות של כמה נפטרו בשיעור פר מיליון אנשים, הרבה יותר מאשר בכל גל אחר. גם מהדלתא ואפילו אלפא. אז כן, נכון הרגשנו שסביבנו אנשים חולים קל".

"מה שנראה לי בכל אופן, ברור שסגרים אנחנו אחרי זה, לא שמערכת הבריאות כל כך פתוחה לקבל עוד ועוד חולים. זה לא יהיה מה שהכרנו אבל אני מוכרחה להגיד שבאומיקרון, לפחות בחצי הראשון שלו, מספר המחלקות בבתי החולים זה היה בלתי נסבל. אז באמת אנחנו שינינו משהו במוח שלנו ואמרנו 'אוקי נפסיק לבודד חולי קורונה ממילא כולם נדבקים'", הוסיפה.

לבסוף התייחסה פרופ' רהב לסוגיית חיסוני הילדים: "בגדול, היית שואלת אותי קודם בטח שכן. יש כבר נתונים, נכון שהם לא היו כל כך קודם אבל כן מודרנה פרסמה את העבודה שלהם, בואו נחשוב על זה שמרבית החיסונים שנותנים זה לתינוקות ולא למבוגרים, פה נהיה ההפך. ילדים בהחלט כדאי לחסן. השאלה הגדולה שאני שואלת את עצמי זאת השאלה האם באמת היום החיסון הוותיק כדאי לתת אותו, האם לא כדאי לחכות עוד רגע. הנכדה הגדולה שלי חוסנה, בת 5 עכשיו. והקטנצ'יק עוד מעט בן שנתיים אז נראה. לא חס וחלילה בטיחות, זה לא מדאיג אותי. הקטע הוא שעוד מעט אולי יהיה חיסון של מודרנה שהוא כן גם עם הזמנים המתאימים יותר לאומיקרון שגם הם אין לי מושג לכמה זמן הם יהיו יעילים". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm