המגפה עדיין כאן: משרד הבריאות פרסם הבוקר (רביעי) את נתוני התחלואה מקורונה ומהם עלה כי ביממה האחרונה אובחנו בישראל 9,781 מאומתים, זאת מתוך 39,910 בדיקות שנערכו, כאשר אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 28.27%. במקביל, מקדם ההדבקה ירד מעט, ועומד על 1.25.

עוד עולה מתוך נתוני משרד הבריאות, כי מספר החולים הקשים ירד ל-217, כאשר מספר המונשמים עומד על 38. מספר הנפטרים מאז פרצה המגפה בישראל עומד כעת על 10,919 ומספר החולים הפעילים בישראל הוא 56,214.

מחלקת קורונה אסף הרופא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מחלקת קורונה אסף הרופא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בתוך כך, חוקרי האוניברסיטה העברית העריכו כי בעוד שבועיים מספר החולים קשה יעמוד על כ-500 חולים. לטענתם, נתוני הבדיקות הקיימים לא משקפים את התחלואה האמיתית. על פי הערכת החוקרים, בישראל יש מדי יום כ-30 אלף מאומתים חדשים. למרות זאת, כך על פי הדיווח, במשרד הבריאות לא שוקלים בשלב זה הטלת מגבלות חדשות, למעט עטיית מסכות בחללים סגורים.

לצד זאת, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, אמר הצהיר ביום ראשון אחרון כי ישראל נמצאת בתחילתו של "גל חדש" ואמר ל-103FM כי "אנחנו נזהרים במינוחים, כי היה לנו דבר כזה לפני כחודש או קצת יותר - הייתה עלייה ומהר מאוד זה ירד".

פרופ' נחמן אש (צילום: שלו שלום/TPS)
פרופ' נחמן אש (צילום: שלו שלום/TPS)

פרופ' אש הסביר כי "הפעם זה באמת שונה, ויש וריאנט חדש, ה-BA.5 שהוא מדבק יותר, ועכשיו אפשר להתחיל לקרוא לזה בשמו, אני חושב שאפשר להתחיל לקרוא לזה גל חדש". הוא אישר כי במשרד הבריאות מזהים עלייה בנתוני המאומתים בקורונה וגם בתחלואה הקשה ובאשפוזים, אך לא בתמותה, ואמר כי לפני הנתונים הנוכחיים, הוא מסוכן "פחות או יותר" כמו זן האומיקרון.

אש הודה כי הווריאנט החדש מאתגר את ההגנה של המחוסנים והמחלימים מקורונה. "יש לא מעט מחוסנים נדבקים ואין לנו הוכחה שחיסון נוסף באמת יגן, בטח לא מפני הדבקות וגם לא ברור לנו אם מפני התחלואה הקשה. החיסון הרביעי הוריד את התחלואה הקשה והפחית את התמותה, ומי שעדיין לא קיבל את החיסון הזה ודאי שאני ממליץ לו להתחסן. לגבי חיסון חמישי זה סיפור אחר".