הקורונה עדיין כאן: פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא, קיים אמש תדרוך מיוחד, לאחר שמשרד הבריאות עדכן כי מקדם ההדבקה עלה ועומד על 1.13, משמע המגפה בתהליך התפשטות. על כך, הוא שוחח הערב (חמישי) עם אריה אלדד ורוני בר-און ב-103FM והעריך האם פנינו לקראת גל תחלואה חדש.

בפתח השיחה, אמר פרופ' זרקא: "אנחנו רוצים להספיק לספור גלים ולהפסיק לספור חיסונים. הקורונה כאן והיא תמשיך להיות כאן אבל אנחנו גם נמשיך לחיות את חיינו ולהתאים אותם בכל פעם שהתחלואה עולה ושמגיע וריאנט חדש. עושה רושם, לפי הנתונים, שאנחנו בתחילתה של העלייה בתחלואה. אני לא יודע להגיד שזה גל אבל חשוב לי כן להעביר, במיוחד לאוכלוסיית הסיכון, שכן יש כאן תחלואה ויש גם נגיפים, גם שפעת וגם קורונה וצריך להיזהר".

לאחר מכן, נשאל כמה אנחנו קרובים לגל תחלואה חדש. פרופ' זרקא השיב: "אנחנו ממש לא לכיוון הזה , כל הקיץ עבדנו ברשת הבריאות בשקט, ואני מאוד שמח שעם ישראל חזר לחייו, נסע לחול ונהנה מהקיץ אבל אנחנו מסתכלים על מה קורה בעולם, מה קורה באוסטרליה ובניו זילנד ששם יש חורף כרגע ואנחנו רואים גלי תחלואה גם של קורונה, של אומיקרון, וגם של שפעת שמייצרים, לצערי, הרבה חולים וגם אשפוזים וגם טיפול נמרץ מלא. אנחנו נערכים, קיימנו לפני שבועיים משחק מלחמה יחד עם משרד הבריאות, מערכת הבריאות, קופות החולים ופיקוד העורף והתדריך העיתונאי היה כן לספר לציבור, כמו שהיום גם סיפרתי למשרדי הממשלה על ההערכות הנדרשת מול החורף שיביא אתו את הנגיפים, דרך אגב הנגיפים כבר נמצאים בארץ". 

בהמשך, נשאל למה שלא נתחסן באותה מנה גם נגד קורונה וגם נגד שפעת. לדבריו של פרופ' זרקא, "הקורונה כנראה נעבור לאחר כתקופה לקבל איזה מנת דחף, רכשנו מנות דחף חדשות מותאמות אומיקרון, עד עכשיו החיסון שקיבלנו התאים לאבטיפוס שהתפתח בסין, שאחר כך גם הזנים של האלפא, הבטא והדלתא היו עדיין מכוסים בחיסון. בשנה האחרונה הגיח וריאנט הדומה יותר לשפעת שהוא האומיקרון, שמידת היעילות של החיסון פחתה. אבל החברות 'מודרנה' ו'פייזר' ייצרו חיסון מותאם, רכשנו אותו, הוא הגיע לישראל לפני יומיים ושבוע הבא יהיה בקופות החולים אך עדיין אין זריקה אחת שנותנת את שניהם". 

"החל משבוע הבא, תוכל לקבל את החיסון ואנחנו מאוד ממליצים את זה לאוכלוסיית הסיכון, גם חיסון שפעת וגם חיסון חדש ומותאם לאומיקרון. כך נוכל לעבור את החורף בשלום בדגש לאוכלוסיות הסיכון שהמחלות אצלן עלולות להיות מסוכנות כולל אשפוז וחשוב שנסביר את זה לציבור", הוסיף.

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm