ממנכ"ל משרד הבריאות ועד למחסנאי בסופרמרקט: הכוכבים של משבר הקורונה

מגיפת הקורונה מייצרת לא רק חרדה בריאותית וכלכלית, אלא גם לא מעט גיבורים. חלקם היו עובדי ציבור אלמוניים שהפכו לכוכבי פריים טיים, אחרים הם אנשים שמצאו את עצמם עובדים קשה למען כולנו

טליה לוין צילום: ג'רמי לדנר
משה בר סימן טוב
משה בר סימן טוב | צילום: פלאש 90
26
גלריה
מנכ''ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב
מנכ''ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אולי משום כך זכה בר סימן טוב בסקר שביעות רצון מתפקודו לציון של 70% תמיכה, די מדהים בקרב עם שמתקשה להסכים אפילו לגבי מזג האוויר. ועוד מסימני התהילה: בר סימן טוב לא רק זכה לחיקוי מוצלח ב"ארץ נהדרת", אלא גם הפך לגבר נחשק בקרב נשים, שתהו ברשתות החברתיות אם הוא פנוי. ובכן, צר לנו לאכזב, אך התשובה היא לא.

ראש שירותי הבריאות לציבור, פרופ' סיגל סדצקי
ראש שירותי הבריאות לציבור, פרופ' סיגל סדצקי | צילום: צילום מסך

פרופ' סדצקי מכהנת בשני העשורים האחרונים כמנהלת היחידה לאפידמיולוגיה של סרטן וקרינה במכון גרטנר לחקר אפידמיולוגיה ומדיניות בריאות, במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא. היא עוסקת במחקר ברמה הלאומית, והיא בעלת ניסיון עשיר בתהליכי קבלת החלטות בתחום הבריאות במדינת ישראל. בעבר נשלחה מטעם משרד הבריאות לשרת בארגון הבריאות העולמי, שם עסקה בתמיכה למוכנות במצבי חירום במדינות אירופה.

פרופסור גבי ברבש
פרופסור גבי ברבש | צילום: פלאש 90

פניו אינן זרות לציבור הישראלי, מכיוון שבעברו שימש כמנכ"ל משרד הבריאות, יו"ר המרכז הלאומי להשתלת איברים ומנהל בית החולים איכילוב, בתקופה שבה מדינת ישראל ידעה פיגועים קשים. כיום הוא מכהן כפרופסור מן המניין למנהל רפואי ואפידמיולוגיה בבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב. בעבר הוא תמך במחאת המתמחים ובשביתת הרופאים בשנת 2011, עת נלחמו מי שהיום הם גיבורי השעה על תנאי העסקתם.

פרופ' איתמר גרוטו
פרופ' איתמר גרוטו | צילום: אבשלום ששוני
ציון חגי
ציון חגי | צילום: מרק ישראל סלם
עופר מרין
עופר מרין | צילום: מרק ישראל סלם
פרופ' אייל לשם
פרופ' אייל לשם | צילום: דוברות בית חולים שיבא
מנכ''ל מד''א אלי בין
מנכ''ל מד''א אלי בין | צילום: פלאש 90

בראש כל אלו עומד כמובן אלי בין, שהצטרף למגן דוד אדום בשנות ה־80 כנהג אמבולנס בתחנת עפולה, התקדם להיות רכז המתנדבים בתחנה ובהמשך מונה לממלא מקום מנהל מרחב העמקים. הוא מודה כי העובדה שיש לארגון האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים היא שמאפשרת להם להתמודד עם יותר מ־25 אלף שיחות ביום, ולעמוד מול משבר הקורונה. בימים כתיקונם מתמודד בין עם תחרות מול גופי הצלה אחרים, אך הבלעדיות של מד"א בטיפול במשבר הנוכחי, שעוררה ביקורת מצד ארגונים אחרים, סייעה לו לבצר את מעמדו כגוף הבכיר בתחום.

משק, אוצר וכלכלה

בזכות בר־דוד, ההסתדרות, שמייצגת למעלה מ־800 אלף עובדים, נכנסה במשבר הזה מתחת לאלונקה והפכה לאחת השחקניות המרכזיות במאבק על חוסנו של המשק. מנהיגותו של יו"ר ההסתדרות נמדדת לא רק בכוח ההרתעה שלו אלא גם ביכולתו לרתום את מקבלי ההחלטות ואת קברניטי המגזר העסקי לשורה של צעדים מעשיים. שיתוף הפעולה שרקם עם נשיאות המגזר העסקי והתאחדות התעשיינים עזר למנוע את פיטוריהם המיידיים של מאות אלפי ישראלים, תוך הוצאתם לחל"ת. מאידך, בר־דוד הפך לאחד הקולות הרועמים שקוראים לראש הממשלה להפגין מנהיגות כלכלית ולהזרים כסף חי וחבילות חילוץ להרגעת המשק.

יו''ר ההסתדרות ארנון בר דוד
יו''ר ההסתדרות ארנון בר דוד | צילום: דוברות ההסתדרות

מאז פרוץ המשבר הצליח בר־דוד להכתיב סדר יום כלכלי באמירה אחת שתהפוך כנראה לאחת הכותרות הזכורות מהתקופה הנוכחית: "יום כיפור כלכלי". עדיין לא ברור כיצד תיראה מדינת ישראל ביום שאחרי הקורונה, אבל אחרי שאמר כי יפעל לסייע ולפתוח את דלתות ההסתדרות גם לעצמאים, ארנון בר־דוד הצליח למצב את עצמו כמנהיג כלכלי חזק ואחראי שיהפוך את ההסתדרות לרלוונטית מתמיד, דווקא בשנת המאה לקיומה.

שי באב''ד
שי באב''ד | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נראה כי מבחנו הגדול לא יהיה בקרב המאסף שהוא מנהל נגד דרישות משרד הבריאות להחמרה נוספת בהסגר, אלא בייצוב המשק עד לסוף המשבר והכנתו ליום שאחרי.

מאיר שפיגלר
מאיר שפיגלר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הביטוח הלאומי, וזה לא סוד, נמצא בגירעון, ולמרות זאת ועל פי הבטחתו של שפיגלר הביטוח הלאומי יעבוד ימים ולילות כדי להבטיח שכולם יעברו את הפסח. אנחנו אומנם עוד רחוקים מלהיות קנדה או אפילו צרפת, אבל אולי המשבר הזה יצליח לשנות משהו בתפיסה לגבי הצורך בחיזוק מערך הרווחה. שפיגלר עצמו מכיר היטב את המגזר הציבורי. הוא היה בעברו מנכ"ל קק"ל, ממונה יחידת הסמך לעובדים זרים במשרדי התמ"ת והפנים; לאחר מכן שימש כסמנכ"ל משאבי אנוש בחברת דואר ישראל ואחר כך כיהן כמנכ"ל משרד הדתות. בתפקידו הנוכחי הוא מכהן החל משנת 2017, אחרי שמונה על ידי שר הרווחה חיים כץ.

יוזמה שנייה ומבורכת של מפעל הפיס, גם היא בשיתוף עם מרכז השלטון המקומי, היא "מד"א בקהילה". גם במקרה הזה, על רקע המחסור במשאבים, בציוד רפואי ולנוכח העומס הרב בבתי החולים, הקצה מפעל הפיס בשיתוף עם מרכז השלטון המקומי כ־15 מיליון שקל שנועדו לרכישת ערכות ציוד ומכשור רפואי מתקדם המיועדים לשירותי רפואה מרחוק.

מפעל הפיס - עזרה בימי קורונה
מפעל הפיס - עזרה בימי קורונה | צילום: איקי מימון

מיזם מד"א בקהילה נועד להפחית את העומס על הצוותים הרפואיים בבתי החולים וחדרי המיון. השירות כולל ביצוע בדיקות, לרבות בדיקות מעבדה, תוך כדי מעקב רופא מרחוק שיחליט אם מדובר במקרה המחייב אשפוז. ברוב המקרים מדובר במניעת אשפוזים מיותרים ועמם גם הפחתת סכנת ההידבקות. השירות הטיפולי ניתן בבית המטופל על ידי צוותי האמבולנסים המקצועיים של מגן דוד אדום. גם מנויי הפיס לא נותרו יתומים בתקופת המשבר: מפעל הפיס המיר חלק גדול מההטבות שעתה לא ניתנות לשימוש במגוון קופונים לרכישות אונליין.

המערכת הבנקאית

בנק הפועלים
בנק הפועלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ללקוחות פרטיים תינתן אפשרות לדחיית תשלומי משכנתה עד שלושה חודשים (קרן פלוס ריבית). וכן הלוואה על סך 30 אלף שקל לתקופה של עד 60 חודשים, עם גרייס של עד שישה חודשים.

על מנת להקל על לקוחות, שכירים ועצמאים, שנתקלים בבעיות בתזרים המזומנים לנוכח המצב, לאומי מאפשר ללקוחותיו (למעט במקרים חריגים) עד שלושה חודשי דחייה של תשלומי המשכנתה (קרן וריבית), עם פטור מלא מעמלה בגין ההקפאה. תשלומי המשכנתה שנדחים ייפרסו מחדש על פני יתרת תקופת המשכנתה. וכמובן ניתן לבצע מגוון רחב של פעולות בדיגיטל. אפשר בין היתר להזמין כרטיסי אשראי ופנקסי צ'קים, לשלוח מסמכים, להפקיד צ'קים ועוד פעולות רבות נוספות. כמו כן, לרשות הלקוחות שירות "כתוב לבנקאי", המאפשר ללקוחות לפנות לבנקאי בכתב בצורה מאובטחת, לרבות צירוף מסמכים וקבלת תשובה תוך 24 שעות.

בנק לאומי
בנק לאומי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בלאומי משתדלים לבוא לקראת הלקוחות ולבחון הקלות גם בנושא ההלוואות. בחלק מהמקרים, מתאפשר מתן גרייס על הלוואות לשלושה חודשים, כך שתקופת ההחזר מתארכת בשלושה חודשים נוספים.

לאומי ביצע מיפוי של לקוחותיו המבוגרים (מעל גיל 62) שאין ברשותם כרטיס אשראי מכל סוג שהוא ושעד עתה היו מגיעים פיזית לסניפי הבנק על מנת למשוך כסף. לנוכח משבר הקורונה, ובמטרה להקל על אותם לקוחות בתקופה רגישה זו - לאומי החליט לשלוח השבוע לאותם 2,800 לקוחות כרטיס דביט, ללא עלות, בדואר מהיר עד הבית. הכרטיס יאפשר להם למשוך כסף מכספומטים ולבצע עסקאות חיוב. כך הלקוחות לא ייאלצו להגיע לסניף ותוקל במקצת המורכבות היומיומית.

בנק דיסקונט
בנק דיסקונט | צילום: רויטרס

בנוסף, הוחלט על פתיחת מסלולי הלוואות ייעודיים עבור עסקים שנקלעו לקשיים תזרימיים, ובתוך כך, הלוואות גישור לתשלום משכורות והוצאות שוטפות, הלוואות סיוע עם מנגנון דחיית תשלומי הקרן עד שישה חודשים ועוד. ללקוחות הפרטיים מוצע מגוון הלוואות בתנאים נוחים ובפריסה גמישה. ההלוואות זמינות באפליקציית דיסקונט, וניתן לקבלן בתהליך קצר ובלי לצאת מהבית. לצד זה מציע הבנק מגוון פיקדונות ללקוחות החוששים מהתנודות בשווקים ומעוניינים בהשקעה לטווח קצר ובינוני עם תחנות יציאה שבועיות. נוסף על כך, בסוף השבוע שעבר החליטו בבנק להקדים תשלום לכל ספקי הבנק, ולשלם באופן מיידי את הכספים המגיעים להם, וללא תנאי "שוטף פלוס".

הבנק הבינלאומי
הבנק הבינלאומי | צילום: אלוני מור

כמו כן, מתבצעים מהלכים והטבות לטובת עסקים קטנים: אשראי במסגרת הקרן לעסקים קטנים, עם פטור מעמלת פתיחת תיק בקרן לעסקים קטנים וריבית אטרקטיבית לתקופת המשבר. הבנק גם מאפשר לעסקים קטנים דחיית תשלומי הלוואה לתקופה של שלושה חודשים. הטבה נוספת היא הגדלת מסגרות האשראי. הבנק אף יצא ביוזמה ייחודית של הגדלת מסגרת משיכת יתר נוספת, ביוזמת הבנק, לתקופה של שלושה חודשים ללא חיוב בעמלה, ואם המסגרת לא תנוצל - לא יחויב הלקוח בעלות כלשהי. וכמובן דחיית תשלומי משכנתה, קרן וריבית לתקופה של שלושה חודשים.

בנק מזרחי טפחות
בנק מזרחי טפחות | צילום: ישראל פוסט

כמו כן, בין ההטבות לעסקים קטנים ובינוניים שיזם האוצר נבנה מסלול מיוחד במסגרת הקרן בערבות המדינה להלוואה מיוחדת בערבות עצמית של 10% בלבד, לסיוע לעסקים קטנים ובינוניים על רקע המשבר.

אשראי בימי קורונה

במסגרת פנייה של פורום כרטיסי האשראי באיגוד לשכות המסחר אל החשב הכללי באוצר, נבחנה בקשה להצטרף למכרזי קרן לטובת הלוואות לעסקים קטנים שיזדקקו לכך עקב המשבר הכלכלי. כמו כן, בחברות האשראי נרתמו לטובת הלקוחות הפרטיים והעסקיים במטרה להקל את החודשים הבאים של המשבר הכלכלי שנוצר עקב הקורונה. הנה כמה הטבות שיזמו חברות האשראי השונות בעקבות המשבר.

חברות התעופה

אין צורך להזכיר שמדובר באחת התקופות הקשות ביותר לחברות התעופה הבינלאומיות ובכללן גם הישראליות, שמתמודדות עם משבר שסופו אינו נראה לעין. אז נכון שקל לפטור את מאמצי חברות התעופה השונות כהשקעה ביחסי ציבור כדי ליהנות מסיוע חירום ממשלתי, ובכל זאת, נעשו על ידן לא מעט פעולות חשובות ויפות. כך למשל התגייסו בחברות אל־על וישראייר למען הישראלים שנותרו בחו"ל, חלקם בטיול אחרי הצבא, חלקם סטודנטים שחיפשו באופן נואש טיסות ארצה עקב הסגר האווירי ברוב מדינות העולם. חברת אל־על ביצעה טיסות חילוץ מהודו, ברזיל, קוסטה ריקה ואוסטרליה. בהקשר זה כדאי לומר שהקו הישיר של אל־על לאוסטרליה אומנם היה בשלב היתכנות, אך בחברה לא התכוננו לאירוע ההיסטורי שייערך דווקא בנסיבות הללו.

חילוץ הישראלים מרומא בשל התפשטות נגיף הקורונה
חילוץ הישראלים מרומא בשל התפשטות נגיף הקורונה | צילום: ישראייר

הטיסות - חלקן ללא עלות, במימון המדינה - כמו במקרה של חילוץ התרמילאים מלימה פרו, חלקן במחיר מוזל (מחירי עלות) וחלקן מתאפשרות בשם שיתופי פעולה שונים. חברת אלביט מערכות, למשל, ויתרה על הובלת מטען במטוס שחכרה מראש כדי להשתמש בו ולהוביל 300 תרמילאים ישראלים מהודו. כמו כן, חברת אמסלם טורס הוציאה מטוס חכור מדלהי לתל אביב בטיסה ישירה שעלותה הייתה 1,100 דולר לנוסע.

גם חברת ישראייר ביצעה מספר טיסות חילוץ ממספר ערים באירופה, בדגש על מילאנו ורומא, שם שוהים סטודנטים לרפואה ואזרחים ישראלים רבים. הטיסות מאיטליה הצריכו היערכות מיוחדת, שכללה בין היתר לא רק אישורים אלא גם מיגון מיוחד לאנשי הצוות וחיטוי למטוסים החוזרים ארצה.

חילוץ הישראלים מרומא בשל התפשטות נגיף הקורונה
חילוץ הישראלים מרומא בשל התפשטות נגיף הקורונה | צילום: ישראייר

עושים שוק ברשתות

אחד מסימני התקופה היה התור בכניסה לסופרמרקטים, שכן הימים הראשונים של המשבר התאפיינו בצריכת יתר של מוצרי מזון, בייחוד מוצרים יבשים ושימורים ומה שהפך לכוכב המשבר - גליל נייר הטואלט. הרשתות הקמעונאיות עברו מיד ממצב צבירה של מבצעי פסח ודגש על אספקה טרייה, למילוי המדפים במוצרים שמתאימים יותר לעת הזו. במקביל הסבו חלקן כוח אדם שעסק במשימות בסניפים לעבר שירותי המשלוחים, שגדלו במאות אחוזים בתוך שבועות ספורים. לפניית "מעריב" ניאותה כל רשת לבחור גיבור או גיבורה משלה בתוך המאמץ החריג לספק את צורכי עם ישראל בימים שבהם פוגש הסגר הקורונה את ההכנות לליל הסדר.

צוות יוחננוף
צוות יוחננוף | צילום: יח''צ

"זה הבית שלי ואני אעשה את כל מה שצריך כדי לשמור עליו מתוקתק, למרות המצב", מספרת ריקי אלעזרה, מנהלת מחלקת כלי בית וטקסטיל בשופרסל דיל, סניף דימונה. "בית, אם תהיתם, זה שופרסל, אני פה כבר 13 שנה וכמובן שמצב כזה עדיין לא ניהלתי, אבל איך אומרים? עברנו את פרעה, נעבור גם את זה!", מסיימת ריקי בחיוך וממשיכה להעמיס את המדף במצעים חגיגיים המיועדים לפסח.

"אני 20 שנה בשופרסל ומעולם לא יצא לי לראות דבר כזה", מספרת קופאית שופרסל, סימה רז. לבקשתנו לפרט, סימה מתעקשת לענות רק אחרי שתהיה לה דקה שקטה. "מצד אחד לא ראיתי דבר כזה מהבחינה של כמות הלקוחות בסניף, מצד שני לא ראיתי התגייסות כזו מצד הצוות שלנו". כמו כל הקופאיות של שופרסל, גם סימה מתמודדת בימים אלו עם תנועה גדולה של לקוחות, תוך התנהלות אישית ומשפחתית במצב לא רגיל, אבל אם תשאלו אותה, זה לא משהו שמלחיץ אותה: "כולנו בזה ביחד, וכדי לעבור את זה בצורה הכי טובה, אנחנו חייבים להתגייס ולהתאחד כעם. בזה אנחנו מאמינים אצלנו בשופרסל, ואת זה אנחנו מיישמים, לילות כימים".

סימה רז
סימה רז | צילום: זיו קורן

בשנת 2019 הוקם שירות המשלוחים של הרשת, והמשלוחים מגיעים לכל מקום בכל זמן תוך שעתיים מרגע ההזמנה. בתקופה האחרונה עקב המצב נוצרו ביקושים רבים למשלוחים, וכך קיבלה הרשת החלטה לתעדף משלוחים למבוגרים ובעלי מוגבלויות והשיקה קו ייעודי לאותן אוכלוסיות.

ראיף סואעד
ראיף סואעד | צילום: צילום פרטי
גלית אסלן
גלית אסלן | צילום: צילום פרטי

בתחום הקמעונאי מפעילה הקבוצה תחת המותג "טיב טעם" (בניצוחו של המנכ"ל והבעלים חגי שלום) רשת מרכולים המונה 40 סניפים ברחבי הארץ ועוד חנות מקוונת.

בונדרציוק ליליה
בונדרציוק ליליה | צילום: יח''צ

יצרני המזון

עוד לפני שגיבורי הסופרמרקטים זוכים לסדר את המוצרים על המדפים, מישהו צריך לייצר אותם. ובכן, גם במפעלי המזון נרשמה עלייה גדולה בייצור של חלק מהמוצרים שהפכו ללהיטים בימי הקורונה.

גיוס והשמה: תנובה מגייסת כ־150 עובדים בתפקידים הבאים: מחלקי תוצרת בעלי רישיון נהיגה מעל 15 טון, עובדי מחסנים לליקוט סחורה, עובדי ייצור, מפעילי מכונה, אנשי תחזוקה, מהנדסים בתחום התחזוקה וסדרני סחורה במרכולים.

במקביל פועלת שטראוס גם באפיק של תרומה לקהילה, והיא שותפה לכמה פרויקטים במקביל: השתתפות במימון טיסת הישראלים שהושבו מפרו (25 אלף דולר), חלוקת מארזי שי בנתב"ג לשבים וחלוקת מארזי שי מתוקים לצוות הרפואי בבית חולים שיבא.

גיוס והשמה: בימים שבהם האבטלה חצתה את רף ה־18% מציעים בחברה למעלה מ־150 תקנים למשרות בפריסה ארצית ובמגוון מקצועות, ורבות מהמשרות יאפשרו המשך העסקה בחברה גם לאחר המשבר: לוגיסטיקה ותחזוקה: אחמ"שים, מלקטים. מכירות: סוכני שטח. תפקידים מקצועיים: נהגים/ות, צוות מעבדה (לבורנטים).

במקביל, בקוקה קולה ישראל יצרו מהלך עצום לחיזוק המשלוחים של מסעדות מקומיות ורשתות. החברה יצרה יחד איתן תפריט משלוחים ייעודי, המאפשר לתושבים להזמין ארוחות "קומבו" מיוחדות. התפריטים הופצו עם מארזי שתייה במתנה, לעידוד ההזמנה של המשלוחים.

הראל חייקין, מנכ"ל קוקה קולה ישראל: "המשבר הגדול שהכה בענף המסעדנות הכריח אותנו להגיב מהר ולחשוב על דרכים יצירתיות כיצד לסייע להן בעת הזאת. לכן יחד יצרנו תפריטים ייעודיים עם הצעת ערך, והפצנו אותם לעשרות אלפי בתים, בצירוף מארזי שתייה במתנה מטעמנו. אנו נעמיק ונרחיב את הפעילות ככל שיידרש, בתקווה כי היא תוכל לייצר לאותן מסעדות הזמנות חדשות וגידול מיידי בפעילות".

רשתות הפארם

מי שעוד יישארו פתוחות גם במקרה של הרחבת ההסגר כמעט עד לרמה של עוצר הן רשתות הפארם. ברשתות הפארם נערכים לביקושים גדולים בימים טרופים אלה, ומבהירים שהם ערוכים למלא את החסר גם אם נדמה שהמדפים מתרוקנים. כמו כן, אין הגבלת מספר אנשים בכניסה לסניפים (בכפוף להנחיות), והם נערכים עם עמדות חיטוי בכניסה, ומיגון זכוכית בעמדת הרוקחים. כמו כן, תהיה הקפדה על מרחב אישי ומניעת צפיפות.

רבים מנצלים את תקופת הפגרה הכפויה לשיפוץ הבית. אתר החברה נותן מענה שכולל ייעוץ, טיפים שימושיים, מאמרים ורעיונות לשדרוג הבית. כמו כן, ברוח התקופה נפתחה מחלקת היגיינה אישית, שבה יש מוצרי חיטוי שהיו חסרים במלאים במקומות רבים, כגון אלכוג'ל, מסיכות פנים משודרגות וחומרי חיטוי. הללו נמצאים במלאי של החנות וניתן להזמינם אונליין.

נוסף לכך, בחברה מרגיעים את הציבור שנוטה לאגור ומבטיחים שלא חסר שום מוצר, ואם מתרוקן מדף הם ממלאים את תכולתו באופן מיידי.

טלוויזיה ובידור

לא רק חדשות: השעות הארוכות בבית מחייבות את ערוצי הטלוויזיה השונים והפלטפורמות הדיגיטליות לשכלל ולגוון את ההיצע הרגיל שלהם, כך שליושבים בבית יהיה במה לבהות במקום לחשוב על יציאה אסורה מהבתים...

בערוץ ניק ג'וניור בהוט ישודרו סרטוני הדרכה לשמירה על היגיינה בכיכובן של שי־יה ומור, מנחות תוכנית הטלוויזיה "מסיבת יצירה", סדרת DIY שהפכה מאוד ויראלית בקרב ילדים.

כתבים בבידוד

זה החל בכמה כתבים ששבו מחו"ל וחלה עליהם חובת הבידוד. עמליה דואק מחדשות 12 ששבה מפריז, רועי שרון מתאגיד כאן ועקיבא נוביק מרשת 13 ששב מסיני פתחו את מגמת השידורים מהבית. בהמשך, חילקו הערוצים את הצוותים שלהם לשניים, כדי למנוע בידודים המוניים במידת הצורך, שעלולים להשבית את השידורים. כך קרה שבשבועות האחרונים נחשפנו לנוף הביתי של עמית סגל, של דפנה ליאל ושל כתבים נוספים שניסו לשדר עסקים כרגיל, עם חצובה, מצלמה וספרייה ברקע.

כמו כן, הקשחת הוראות משרד הבריאות גרמה לכך שבחדשות 12 עוברים העובדים מדידת חום על בסיס יומי, בחדשות 13 צוותי שטח לא מורשים להיכנס לנווה אילן. כמובן שעל כולם חלה חובת חיטוי ידיים עם הכניסה לכל אחד מהאתרים והיציאה מהם, לרבות האולפנים. כל ציוד נוסף הכולל אוזניות, שולחנות מערכת וידיות עוברים חיטוי מוגבר. גם בערוץ הספורט עברו למתכונת שידור כמעט ללא אורחים באולפן, והחלו להשתמש בסקייפ. הכל כדי להמשיך בשגרת השידורים ככל האפשר. מדי ערב, לאחר מהדורת חדשות הספורט, מקיים הערוץ אולפן פתוח שבו יכולים חובבי הספורט שספגו מהלומה כואבת במיוחד, להשקיט את החסך בהאזנה לדיבורים ולתכנונים ליום שאחרי המשבר.

קול האומנים

זה הזמן להכיר תודה גם לאומני ישראל, שרבים מהם נרתמו לעשייה מיוחדת בימי הקורונה, הגם שחלקם ספגו פגיעה כואבת במישור העסקי, עם ביטולים של הופעות ופסטיבלים שבהם היו אמורים להשתתף. כל רשימה שנערוך תקפח חלק מהאומנים שהתגייסו בצו 8 כדי לשמח את העם הנצור בביתו, מהטאלנטים של "ארץ נהדרת", שנדרשים לשתי תוכניות בשבוע, דרך תוכניות ספיישל כשל אדיר מילר ועוד. אנחנו בחרנו להפנות את הזרקור דווקא למי שהתגייסו למען המעריצים - ולפעמים גם למען השכנים - פחות מאהבת הפרסום ויותר למען המטרה הראשונה במעלה של כל אומן מבצע: להישאר בקשר עם הקהל.

אדיר מילר
אדיר מילר | צילום: אוהד רומנו,צילום מסך קשת
תגיות:
משרד הבריאות
/
קורונה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף