"יש איזשהו פרמרטר? ולאחר מכן מה יהיה באותה עיר שתצטרך לעשות סגר יותר מהודק לא ברור לאף אחד", אמר ח"כ אשר, "הדבר הכי קל לשים כוחות מסביב לעיר, לסגור אותה ולהמשיך לאולפן הבאה - זה לא יהיה. אם לא תהיה תכנית מסודרת, אז איך זה עובד מבחינה כלכלית. איך אנשים יתפרנסו ולא יאבדו את מקום עבודתם? ואם לא יהיה פתרון ברור - איך אנשים יקבל טיפולים רפואיים מחוץ לעיר".
בהמשך דבריו בתחילת הדיון תהה ח"כ אשר - "איך הופכים את זה שלא תהיה סטיגמה? אנשי המקצוע לא יכולים להדליק רק רמזורים. הם צריכים לתת תכנית פעולה אופרטיבית". הוא הסביר כי "איך יעבוד מצב בו ערים מסוימות במדינה זקוקות להידוק יותר מאחרות. איך אנשים חיים שם? איך תהיה האינטראקציה עם המדינה?" לדבריו, אם יהיו רק סיסמאות ומסיבות עיתונאים אז לא תהיה תוכנית. זה יותר מדי חשוב מאשר לדבר על זה סתם.
ח"כ אשר הגיב גם להתפטרותו של ח"כ גדעון סער אתמול מהוועדה: "נטען שאין לוועדה אפשרות לשנות את התקנות. דווקא בניגוד לתקנות שמתקינה הממשלה בעתות שגרה, שוועדה בכנסת איננה יכולה לשנותן פורמלית, כאן יש לנו יכולת לאשר או לא לאשר סעיפים מסוימים מתוך התקנות וכן לקצוב בזמן. אנחנו מבהירים כשדברים לא נראים לנו ויש מו"מ לעתים מאחורי הקלעים או במהלך הדיון ודברים משתנים. אנחנו פועלים בשעת חירום, יש לנו כלים מסוימים ומוגבלים שצריך להיות מאוד זהירים בהם".
עוד אמר סגן השר: "אנו חייבים מהלך דיפרנציאלי, גם מגזרי וגם עסקי. המהלך הדיפרצניאלי ביציאה מחויב המציאות. אי אפשר לחשוב כל הזמן איך לצאת מהסגר בלי לחשוב על המשמעויות של הדברים, אם בימים הקרובים נראה עלייה בתחלואה, תדעו שלא נוכל לשחרר את ההגבלות. אני מקווה שביום ראשון נהיה עם 2000 נדבקים ואחוז מאומתים של 5 אחוז".
חברת הכנסת הוסיפה כי "אנשים צריכים להתאוורר ומשפחות להתפרנס. למה לא לאפשר לעוד כמה אלפי משפחות שמחזיקות צימרים להתפרנס בכבוד. יש ענפים שאין בהם התקהלות ואפשר לפתוח אותם ואין בה קבלת קהל". בהמשך התייחסה לאולמות האירועים והסבירה כי "יש הדבקות בחתונות, אך אנשים צריכים להתחתן. אם אדם עומד בהגבלה של עשרים איש במקום פתוח יכול להתחתן גם אם נוסע מאה קילומטר".
במקביל התכנסה גם ועדת הכלכלה ותקיים דיון בתקנות העוסקות בהגבלות על הפעלת שדות תעופה וטיסות בתקופת הסגר. הוועדה תדון בתקנות העוסקות בהגבלות על הפעלת שדות תעופה וטיסות בתקופת הסגר, שהוגשו מתוקף חוק הקורונה הגדול. כאמור, התקנות נכנסו לתוקף לפני כעשרה ימים, ולוועדה סמכות לדון בהן בדיעבד ואף לדרוש שיבוצעו בהן שינויים. התיקון המרכזי בתקנות נוגע לאיסור לטוס בתקופת הסגר, המוטל על כל מי שקנה כרטיס טיסה אחרי ה-25 בספטמבר.
"הבינו את הנחרצות שלי, וועדת הכלכלה לא תתכנס למתן דחייה נוספת", הדגיש, "הלקוחות לא יהיו חברת האשראי של חברות התעופה והמדינה. אם המדינה חושבת שחברות התעופה זקוקות לעוד אשראי שתעמיד אשראי מצידה. שמענו שהנפקת אל על הצליחה ואני חושב שזה נותן שוליים רחבים לחברה להתחיל לעבוד. אני קורא כאן קריאה חד משמעית לחברות התעופה לממש את החוק ולהחזיר את הכספים ללקוחות במידי".
בהמשך דבריו התייחס להגבלות על התעופה: "צריך לתת לחברות התעופה אופק ולכן צריך לפתוח את השמים במידה ובמשורה. לא ייתכן שחברות תעופה אחרות יכולות להביא נוסעים ואנחנו מגבילים את חברות התעופה הישראליות. צריך לתת להן אופק כלכלי לשרוד. המצב היום של חברות התעופה הוא קשה מאוד ולכן צריך לתת להן להתחיל לעבוד".