הוא הסביר ב-103FM כי "סגר זאת לא אסטרטגיה ואפילו לא טקטיקה כי אם את רוצה למנוע היום תאונות דרכים, תמנעי נסיעה בדרכים ולא תהיה לך ולו תאונה אחת. כאשר התחלואה הייתה במימדים כאלה שסיכנה את מערכת הבריאות, לא הייתה כנראה ברירה ונכנסו לסגר כפי שנכנסו". לדבריו, עכשיו החוכמה, שהיא לא פשוטה, היא איך יוצאים מהסגר הזה ולא מגיעים לסגר שלישי. "לכן גם על בסיס הפקת הלקחים של היציאה מהסגר הראשון צריך לעשות את זה בתבונה מתוך ניסוי וטעייה ומתוך זה שעושים צעד מסוים, בוחנים אותו", הוסיף פרופ' שמר.
הוא המשיך וסקר את המצב הנוכחי במערכת החינוך: "כרגע המצב העובדתי הוא שצריך לקצר את לוחות הזמנים ולפתוח את כיתות א'-ב' די מהר. לגבי העסקים - כאשר רוצים לראות ולא לפתוח את הכל בבת אחת אז מעמידים את זה היום מול פתיחת בתי הספר. ממילא בתי הספר כרגע זה נושא שנדחה אז לי באופן אישי קשה להבין את זה". פרופ' שמר הוסיף: "הבעתי את דעתי בנושא מדוע לא יכולה להיות החלטה לפתוח את המגזר העסקי, החנויות, בוודאי ברמה או של טייק אוואי או ברמת התו הסגול ולאפשר לאותם עסקים לחיות, להעביר חמצן לעסקים שלהם, אבל אני חושב שבסופו של דבר זה יקרה".
יו"ר אסותא העריך כי בשבוע הבא תתקבל החלטה לגבי המגזר העסקי. "זה חשוב לכלל הכלכלה, כי כאשר אתה לא מוכר דבר אין מי שייצר אותו. אני איש בריאות ולכן אני לא צריך להתעסק בנושא הכלכלי, אבל אנו באים ואומרים שלכל העניין הזה של ההגבלות יש גם מחיר נפשי, חברתי ונפתח ככל שניתן רק בזהירות", הדגיש.
הוא התייחס לפרסומים מאתמול בערב, לפיהם משתתף באחד מהניסויים לבדיקת חיסוני הקורונה מת. "אנחנו רואים שחברות אחרות בעולם שמייצרות את החיסונים, נתקלות פה ושם במעצורים, כמו אתמול היה ידיעה שהוכחשה של אדם שקיבל חיסון ונפטר, הסתבר שהוא היה בקבוצת ביקורת כך שהוא לא קיבל את החיסון עצמו", הדגיש המומחה, "הדברים האלה מחייבים פיקוח ובקרה, מה שאנחנו קוראים לו בעולם המערבי רגולציה מאוד הדוקה, כי אני מניח שאת ואני לא נרצה לקבל חיסון ממקום שאנחנו לא בטוחים שעבר את כל המבדקים בצורה מדעית, מקצועית ורפואית הטובה ביותר".
בסיום הראיון הוא הדגיש כי "צריך לזכור שאנחנו נחיה עם הנגיף הזה עוד הרב מאוד חודשים, ואני לא רוצה להגיד שנים, והחינוך הוא חלק מבסיס החיים שלנו וצריך לקיים אותו, כי אנחנו מפסידים דור של ילדים שלא מכירים מה זה חיבוק, חברה ואת כל היתרונות הרבים שישנם לחינוך גם לגיל הרך וגם לגיל המבוגר. צריך למצוא את הטכניקה והשיטות כדי לקיים חינוך עם הקורונה".