מגמת ההתפשטות נמשכת בקצב מואץ: רשויות הבריאות בבריטניה דיווחו כי מספר הנדבקים במדינה עלה היום (שני) מ-273 ל-319 בני אדם. גם ברשויות בצרפת אישרו כי 1,191 בני אדם אובחנו כחולים בנגיף עד כה, שני בני אדם נוספים מתו במהלך היממה האחרונה, וכעת מניין הקורבנות במדינה עומד על 21 מאז תחילת ההתפרצות. כמו כן, התאחדות הכדורגל הצרפתית פרסמה הודעה ולפיה כל משחקי הכדורגל במדינה יתקיימו ללא קהל במהלך החודש הקרוב, כחלק מנסיונות ההתגוננות מהנגיף הקטלני. ובהמשך התקבל דיווח לפיו שר התרבות הצרפתי, פרנק רייסטר, התגלה כחיובי לבדיקת הימצאות הנגיף בגופו והוא ידרש לבידוד בבית החולים.

חבר הקונגרס האמריקאי, מאט גץ, נכנס לבידוד לאחר ששהה עם חולה. גץ שהה היום עם הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ, במטוס האייר פורס 1 הנשיאותי, בטרם קיבל את ההודעה.

בכירי משרד הבריאות ההולנדי נשאו בשורות דומות סביב המשך מגמת העלייה במספר הנדבקים - אשר גדל מ-264 ל-321 במהלך היממה האחרונה, ומניין הקורבנות כתוצאה מהנגיף נותר על שלושה בני אדם. גם בספרד בחרו לרענן את ההנחיות לציבור, והורו על ביטול הפעילות בכיתות הלימוד בבתי הספר והאוניברסיטאות ברחבי העיר ויטוריה, בירת מחוז אלאבה הצפוני ולמשך השבועיים הקרובים, כחלק מההתגוננות מנגיף הקורונה. 

בתוך כך, הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ ניסה להרגיע את הבהלה העולמית, בעיקר בשל החשש ממשבר כלכלי חסר תקדים. ברקע הדיווחים על 105 נדבקים במהלך היממה האחרונה במדינת ניו יורק, צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו: "ובכן, למעלה מ-37 אלף אזרחים אמריקנים מתו במהלך השנה שעברה משפעת עונתית, בממוצע בין 27 אלף ל-70 אלף בני אדם לשנה. שום דבר לא נסגר, החיים והכלכלה המשיכו לעבוד. ברגע הזה יש 546 מקרים מדווחים בארה"ב, ו-22 קורבנות. תחשבו על זה!".

חרף המסרים המדאיגים מרחבי היבשת, נותרה איטליה כמדינה בעלת מספר הנדבקים הגבוה ביותר באירופה (והשלישית בעולם כולו לאחר סין וקוריאה הדרומית), עם למעלה מ-6,000 מקרי תחלואה שדווחו בסך הכל. אמש דווח כי במחוז לומברדיה הצפוני לבדו מצאו את מותם 103 בני אדם במהלך יממה אחת. צפון המדינה מצוי בסגר מוחלט וכפוי בהוראת הממשל האיטלקי - כך שלמעט מקרים חריגים אין יוצא ואין בא מהמחוז שבירתו מילאנו, ובפועל כ-15 מיליון בני אדם מוגבלים בתנועתם.

כמו כן, גם בארגון הבריאות העולמי קיימו מסיבת עיתונאים לאחר הערכת מצב שבסופה הוחלט - הקורונה תוגדר כמגפה עולמית. בשורת ציוצים שפורסמו במקביל לשידור החי בטוויטר, נאמר כי "כעת כשנגיף הקורונה מציג דריסת רגל בכל כך הרבה מדינות, איום המגיפה הופך למציאותי יותר מתמיד. אבל, זוהי המגפה הראשונה בהיסטוריה שניתן יהיה להשתלט עליה. בשורה התחתונה - אנחנו לא נכנעים לנגיף הזה".