התקווה של חולי הקורונה? חברת התרופות Gilead Sciences מגבירה את ייצור התרופה האנטיוויראלית רמדסיביר (remdesivir) בעקבות ממצאים חיוביים בטיפול בנגיף. ממצאי הניסוי הקליני הראשון בחולי הקורונה צפויים להתפרסם בחודש הבא, וכרגע נראה כי רמדסיביר היא התרופה המובילה בסיוע לטיפול בחולי קורונה מבין כל התרופות שפותחו מאז התפרצות הנגיף.

התרופה, שפותחה במקור כדי לטפל בנגיף האבולה, תוקפת את היכולת של נגיף לשכפל את עצמו בגוף האדם. ניסויים בבעלי חיים הראו הצלחה בנגיפים מסוג קורונה, כמו סארס ומרס, בעיקר כשהיא ניתנה זמן קצר לאחר הופעת התסמינים. 

טימותי שיהאן, וירולוג שבחן את התרופה באוניברסיטת צפון קרוליינה, אמר כי "כטיפול, היא עשויה לעזור להקל על תסמיני המחלה ולהציל את חייהם של אלה המאושפזים בבתי חולים". לדבריו, התרופה יכולה גם לסייע למנוע את התפשטות המחלה. עם זאת, הוא מבהיר כי שימוש נרחב בתרופה תלוי בהצלחה או כישלון בניסויים הקליניים. "כדי שהיא תעבוד, הרמדסיביר צריכה לתפוס את הנגיף כשהוא מתחיל לשכפל את עצמו ולא מאוחר מדי כדי שלא ייגרם יותר מדי נזק". 

למרות שתוצאות הניסוי עדיין לא התקבלו, רופאים בארצות הברית, סין ואיטליה כבר החלו לתת אותה לחולים במצב קשה. החולה הראשון בארצות הברית, גבר בן 35 ממדינת וושינגטון, החלים מהקורונה בעקבות קבלת התרופה.