זינוק במספר הקורבנות: מניין קורבנות הנגיף הקטלני באיטליה עלה היום (חמישי) מעל ל-1,000, נתון המהווה זינוק של 23%. ברומא אישרו כי במהלך היממה האחרונה עלה מספר החולים ב-189 אנשים, וכי מספר הנדבקים במחלה במדינה עומד כעת על 15,113 אנשים, הנתון הגבוה ביותר בין כלל מדינות אירופה. 

נשיא צרפת, עמנואל מקרון התראיין בכלי התקשורת המקומיים והורה על סגירת בתי ספר בבתי המדינה בצעד שנועד לבלום את התפשטות נגיף הקורונה. עוד הוסיף מקרון כי מדובר במשבר הבריאות הציבורי הגדול של העשור, ועודד חברות להחיל עבודה מהבית במידת האפשר. 

ממשלת דנמרק הודיעה על החלת מדיניות עזר כלכלית שמטרתה לסייע לעסקים שנפגעו ממשבר הקורונה, לצד אישור תקציב של 30 מיליון דולר לצורך המחלמה בהתפשטות המחלה ברחבי המדינה. כחלק מתכנית הסיוע, תציע הממשלה הלוואות בתנאים נוחים לעובדים ומעסיקים שתפקודם המקצועי נפגע בצל התפרצות המחלה. 

בדנמרק קיים עתה סגר נרחב, הכולל בין היתר השבתה של בתי ספר ומוסדות להשכלה גבוה, ואזרחים רבים החלו לעבוד מהבית על מנת למנוע את המשך התפשטות המחלה. מהממשלה הדנית נמסר כי "הצעדים הללו ידרשו הוצאות גדולות מצד האוצר, זה חשוב שהממשלה תקצה משאבים כלכליים על מנת שדנמרק תצלח את המשבר המורכב הזה". 

בבריטניה, בה מספר הקורבנות עומד כעת על 10 מתים ומספר הנדבקים עלה ל-590, הודיעו על החמרת המדיניות על מנת להתמודד עם המחלה. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון כינס ישיבת חירום, בה הוחלט על נקיטת צעדים מרחיקי לכת על מנת לבלום את התפשטות הווירוס ברחבי בריטניה. בתוך כך, גם באירלנד הכריזו על השבתת הלימודים בבתי הספר ובאוניברסיטות. 

"אנחנו מגיעים לשלב חדש בהתמודדות עם הנגיף, שלב בו אנחנו מנסים להתמודד עם הנגיף עד כמה שניתן ולבלום את התפשטותו. אלו שמפגינים את תסמיני המחלה נקראים להכנס לבידוד ביתי לשבוע לפחות", אמר ג'ונסון. בנוסף, קרא לסגירת בתי ספר ולבתי עסק נוספים לעבור למתכונת של עבודה מהבית על מנת למנוע התקהלויות.  

בתוך כך, מקרי מוות ראשונים נרשמו במדינות שונות ברחבי העולם. ביוון דווח היום על מקרה מוות ראשון, והממשלה הודיעה על החמרה במדיניות והוראה על סגירת בתי קולנוע, מקומות בילוי ומכוני כושר ברחבי המדינה. מספר הנדבקים במדינה עומד כעת על 117 חולים, עם 18 מקרי הידבקות נוספים במהלך היממה האחרונה. גם בטורקיה נקטו בפעולות דומות. גם מחוץ לאירופה גוברת התפשטות המחלה. כשבהודו, דווח על מקרה המוות הראשון בעקבות הקורונה. 

הרשויות בספרד הודיעו כי מספר המתים מנגיף הקורונה במדינה עלה היום ל-84 בני אדם. זאת, לאחר שאתמול עמד מספר הקורבנות על 47, ולמעשה כמעט והכפיל את עצמו תוך יממה אחת בלבד. בנוסף, כנסיית ה'סגרדה פמיליה' המפורסמת בברצלונה בדרך להיסגר למבקרים, עקב התפשטות המגיפה.

מוקדם יותר היום הודיעה נשיאת אזור מדריד כי ממשלת ספרד שוקלת להשבית את העיר ולנעול את שעריה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. הנשיאה, איזבל דיאז איוסו, אמרה היום (חמישי) בראיון לערוץ 5 בטלוויזיה המקומית, כי הפתרון כאמור נועד לעצור את התפשטותו של הנגיף במדינה.

ביום רביעי הכחישה ספרד כי לממשלה הייתה תוכנית לפיה תושבת ותינעל המדינה, אך כעת, ככל הנראה בעקבות מקרי הידבקויות נוספים, הנושא עלה לדיון בשנית.

קורונה בבריטניה. צילום: רויטרס
קורונה בבריטניה. צילום: רויטרס

בהולנד עלה מניין הנדבקים בנגיף ל-614, עלייה של כ-111 מקרים ביממה. יחד עם זאת, הודיעה ממשלת ליטא כי מוסדות החינוך במדינה יושבתו למשך שבועיים, בשל החשש מהתפשטות המחלה.

בתוך כך שוקלת נורווגיה לסגור מספר נמלי תעופה כדי לסייע במניעת התפשטותו של הנגיף, כך אמר המפקח על שדות התעופה במדינה בראיון לטלוויזיה הציבורית. עוד אמר המפקח, כי ארצו שוקלת לסגור את אחד ממסלולי ההמראה בשדה התעופה הגדול הממוקם בבירה אוסלו.

מוקדם יותר דווח על מקרה ראשון של מוות מקורונה בווינה בירת אוסטריה, ואילו בדרום אפריקה הודיע שר הבריאות על מקרה הידבקות ראשון בתוך המדינה, לאחר שגבר בן 32 בא במגע עם איש עסקים סיני. "כל המקרים האחרים הם של חולים שנדבקו בחו"ל. מספרם עלה מאתמול מ-13 ל-17", אמר השר.‏ בהולנד עלה מספר הנדבקים במדינה ל-614, עלייה של 111 מקרים מאז אתמול.

בנוסף, זונג ננשאן, יועץ רפואי בכיר בממשל הסיני, התייחס היום להתפשטות המגפה בעולם ואמר כי התפרצות הנגיף צפויה להסתיים בחודש יוני. "הרבה מקרים בהם נתקלנו בסין הם של אנשים נטולי סימפטומים, ושיעור ההדבקה החוזרת אצלם הוא נמוך", אמר האפידמיולוג בן ה-83 שסייע בלחימה בנגיף הסארס בשנת 2003. 

לאחר שאתמול דיווחו הרשויות בסין על הקלות בהנחיות לתושבים במחוז חוביי ובעיר ווהאן, שהיוו את המוקד הראשוני להתפרצות נגיף הקורונה, היום דווח כי רשות הבריאות במדינה הודיעה כי "שיאה" של המגפה נרשם וכעת צפויה ירידה במספר הנדבקים. 

ההנחיות האחרונות ניתנו בצל נסיגה במספר הנדבקים בימים האחרונים, והן הורחבו גם לאזורים נוספים ברחבי המדינה, שם הודיעו על הורדה בדרגת כוננות החירום הארצית במספר מוקדים. נכון לרגע זה, מספר החולים בתחומי המעצמה האסיאתית עומד על 80,778, ומספר הקורבנות על 3,158.  

הבוקר דווח כי גבר יווני בן 66 ששב לארצו בסוף חודש פברואר לאחר טיול צליינים בישראל ובמצרים מת לאחר שחלה בקורונה. משרד הבריאות היווני מסר כי החולה סבל מבעיות בריאותיות קודמות.

בשבוע שעבר עדכן המשרד כי קבוצת הצליינים ששהתה בישראל וברשות הפלסטינית ומנתה 21 תיירים אובחנה כנושאת את נגיף קורונה. מספר הנדבקים בנגיף הקטלני ביוון עומד כעת על 99 בני אדם.