הרשויות באיראן הודיעו היום (שבת) כי מספר נשאי נגיף הקורונה ממשיך לעלות ועומד על 12,729 חולים. בנוסף, 97 חולים מתו, דבר שהעלה את מספר המתים מהנגיף ל-611. עם זה, אתר "איראן אינטרנשיונל" בערבית – אתר אופוזיציה - צייץ בטוויטר, כי מספר המתים במדינה הגיע לכ-1,950.

נשיא המרכז הרפואי אוניברסיטאי כרמנשאה, מחמוד ריזא מוראדי, הודיע כי "וירוס הקורונה התפשט בצורה ברברית בעיר" הנמצאת במערב המדינה. סוכנות הידיעות הרשמית אירנ"א דיווחה ביום שישי, כי כוחות הביטחון ימנעו תנועה ברחובות ב-24 השעות שלאחר ההודעה, בניסיון למנוע המשך התפשטות הנגיף במדינה.

במקביל, שר החוץ האיראני מוחמד זריף פנה במהלך סוף השבוע למזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, במטרה שיסייע להסיר את הסנקציות האמריקניות, בשל המאבק בווירוס הקורונה. הדברים נאמרו על רקע האשמותיו של שר החוץ האמריקאי, מייק פומפאו, למנהיג העליון עלי חמינאי, בכישלון במניעת המגיפה בארצו.

זריף כתב: "הממשל האמריקאי הטיל עונש קולקטיבי על העם האיראני, כולל מניעת האפשרות למנוע מהם לקחת חלק בשוק העולמי של האנושות, בניגוד לסיסמאות שלהם". הוא הוסיף כי "למרבה הצער, עד כה, בקהילייה הבינלאומית פחות מבינים שהטרור הכלכלי שמפעילה ארה"ב באופן ישיר ומכוון, חותר תחת המאמצים שלנו להילחם במגפת הקורונה באיראן".

בתוך כך, איש הדת האיראני הבכיר, נאסר מכארם שיראזי, הוציא פסק הלכה שיעי (פאתווה), לפיו במידה וישראל תפתח חיסון נגד הקורונה, אין לקבל אותו - אלא אם אין דרך אחרת להחלים. איש הדת התייחס לשאלה של העיתון היומי "המדלי", שביקש לדעת, מה על האיראנים לעשות אם יפתחו חיסון בישראל. "השימוש בחיסון אסור, אלא במקרה אחד - שאין תחליף לו", ענה.