מדינות העולם ממשיכות במלחמתן בהתפשטות נגיף הקורונה בשטחיהן. מדינות שונות בהן הווירוס הקטלני כבר הכה ונתן את אותותיו החלו לנקוט במגוון פעולות מנע במלחמה שמטרתה לבלום את המשך התפשטות הנגיף והחמרה בהיקף מקרי ההידבקות. 

סטטוס התפשטות המחלה באירופה ממשיך לעורר דאגה, ומנהיגי העולם נדרשים לסוגייה ומטילים הנחיות חדשות על האזרחים. ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הורה היום (שני) לאזרחים להפסיק מפגישות ומיצירת מגע לא חיוני זה עם זה, על מנת להאט את התפשטות המחלה, זאת לצד דיווחים בכלי התקשורת המקומיים אודות התפשטות מהירה של הנגיף ברחבי לונדון. "זה הזמן להפסיק תנועה לא חיונית וכן להימנע מיצירת קשרים ויוזמה של פגישות שלא לצורך", אמר ג'ונסון במסיבת עיתונאים שערך. בתוך כך, הפציר באזרחים להימנע מהגעה למקומות בילוי המוניים.

באופן דומה, הודיעה קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, על הצורך בהחלת צעדים דרסטיים למניעת התפשטות המחלה, ביניהם סגירת מקומות בילוי ובידור כולל ברים, גני חיות, תיאטראות, גני שעשועים, בריכות שחייה, מועדונים וכן הלאה. עם זאת, ניסתה מרקל לשדר חזית רגועה והצהירה על שיתוף פעולה עם מדינות ה-G7 במטרה למזער את ההיבטים הכלכליים של התפשטות המחלה. גם הרשויות בשוויץ נקטו במדיניות דומה לאור זינוק במספר החולים ומקרי ההידבקות בשטחי המדינה.

בתוך כך, המצב החמור באיטליה ממשיך להדרדר באופן תלול, והרשויות במדינה אישרו כי מניין המתים זינק ביממה האחרונה ב-19%, מ-1,809 ל-2,157 קורבנות סך הכל, זאת לצד עלייה חדה במספר המקרים המאומתים של חולים במחלה במדינה, שעלה ל-27,980 אנשים לעומת 24,747 ביום ראשון. 

בשעה שבאירופה ממשיכים עם ניסיונות הכלת המגיפה, גם במקומות נוספים ברחבי העולם מתמודדים עם זינוק במספר החולים והקורבנות. באיראן, שהיוותה מוקד להתפרצות המחלה, הודיעו על החמרת הסגר האווירי, בצל היותה מוקד ההידבקות המרכזי במזרח התיכון. גם בעיראק הודיעו על החמרה בנהלי התעופה כשהשביתו את כלל טיסות הפנים למשך שבוע בשל בהלת התפשטות הנגיף.

כמו כן, גם בסעודיה הודיעו היום על הרחבת הסגר והבידוד הביתי לאזרחים לאור מקרה ראשון של מוות כתוצאה מהידבקות בנגיף תועד באזור בחריין, זאת בצל הודעת הרשויות על מעל 1,000 מקרי הידבקות מאומתים בשטחיה.