נלחמים בקורונה: נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הודיע היום(שני) במהלך הודעה לאומה, על נקיטת שורת צעדים דרמטיים, ביניהם איסור התקהלויות חברתיות ברחבי צרפת, ללא החרגה ביחס לאירועים משפחתיים. כמו כן, הורה מקרון על הגבלות תנועה מחמירות בקרב הציבור מתוך שאיפה לצמצם את סיכויי ההידבקות בנגיף הקטלני בתחומי במדינה. 

צעדים אלו מתווספים לצעדים קודמים שכבר ננקטו, לרבות סגירת בתי עסק, מסעדות וברים, השבתת בתי ספר ואתרי סקי וכן סגירת פארקים וגנים ציבוריים ברחבי הבירה פריז, אך מקרון ציין כי דרושים צעדים נוספים לאור העובדה כי מספר הנדבקים במדינה זינק בימים האחרונים וכי מספר מקרי המוות זינק בהתאמה. יש לציין כי הקורונה גבתה את חייהם של 148 אנשים בתחומי המדינה, והובילה למעל ל-6,000 מקרי הידבקות נכון לעת הזו.

בהצהרה שהעניק לאזרחי צרפת, אמר הנשיא כי החל מסוף השבוע, התושבים יידרשו להישאר בבתיהם אלא אם מדובר ביציאה לצרכים חיוניים כקניית מצרכים, נסיעה לצורך טיפול רפואי או נסיעה לעבודה. עוד הוסיף כי מי שלא ימלא אחר ההוראות החדשות ייענש בהתאם. 

לצד ההבנה כי מדובר בהוראות מרחיקות לכת וראשונות מסוגן במדינה, אמר מקרון כי נקיטה בצעדים חמורים אלו היא מדיניות נדרשת וכי היא מגיעה בתגובה לשאננות והתעלמות הציבור מאזהרות קודמות, שהתבטאה בהתרועעות במקומות ציבוריים תוך כדי הצבת סיכון ציבורי.

הנשיא נימק את ההחלטות הקשות בטענה כי כי צרפת מצויה בתקופה קריטית אותה כינה "מלחמה" נגד התפשטות הקורונה. "אנחנו במלחמה, לכן החלטתי שכל הרפורמות שנידונו בפרלמנט יידחו" אמר מקרון, והוסיף כי הממשלה תנסח בהוראתו טיוטת חקיקה שמטרתה להתמודד עם האתגר.