הדרך הארוכה למציאת תרופה לנגיף הקורונה רשמה אתמול צעד חשוב עם ניסוי קליני בסיאטל, אחד ממוקדי ההתפרצות המרכזיים בארה"ב, כאשר עשרות מתנדבים בריאים קיבלו חיסון ניסיוני. ההערכות הן שיעברו עוד חודשים לפני שתתברר היעילות שלו.

45 מתנדבים צעירים ובריאים התכנסו במתקן מחקר של קייזר פרמננטה, אחת מספקיות ביטוחי הבריאות הגדולות בארה"ב, וקיבלו מנות שונות של החיסון הניסיוני שפותח על ידי המכונים הלאומיים לבריאות וחברת התרופות מודרנה. החיסון אינו כולל את הנגיף עצמו, ולכן המתנדבים לא צפויים להידבק בו, אלא כולל קוד גנטי שהועתק מהנגיף. המדענים ציינו כי המטרה היא לבחון אם לחיסון יש תופעות לוואי מסוכנות ומדאיגות לפני שניתן יהיה לעבור לניסויים קליניים בהיקפים גדולים יותר.

עם זאת, ד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ולמחלות מדבקות במכונים הלאומיים ואחד המדענים שמובילים את ההתמודדות עם הנגיף בארה"ב, הודה בשימוע בבית הנבחרים בשבוע שעבר כי "יעברו לפחות שנה עד שנה וחצי" לפני שיהיה חיסון מוכן להפצה המונית.

בתוך כך, דיטמר הופ, המשקיע המרכזי בחברת הביו-טק הגרמנית CureVac, הבהיר אתמול כי החיסון שמפתחת החברה נגד הנגיף יהיה זמין בכל מקום בעולם, וזאת אחרי הפרסומים שלפיהם הנשיא דונלד טראמפ ניסה לכאורה לפתות את המדענים של החברה להגיע לארה"ב כדי להכין את החיסון רק עבור אמריקאים.

הופ לא הכחיש שהיה בקשר עם גורמים בממשל, אולם דחה את הטענות על ניסיון רכישה, והצהיר: "אני מחויב באופן שוויוני להגן על כל האנשים מפני הידבקויות ולשפר תרופות לחולים בכל העולם ולרפא אותם". "אני מקווה שבקרוב נצליח לפתח חיסון יעיל נגד נגיף הקורונה", אמר. "החיסון הזה יהיה זמין לא באזור אחד, אלא לאנשים בכל העולם, בסולידריות, כדי להגן עליהם".