מגיפת הקורונה ממשיכה להתפשט ברחבי העולם ולגבות קרבנות נוספים, לאחר ששישה מקרי מוות נוספים מהנגיף הקטלני נרשמו הלילה (רביעי) במדינת וושינגטון בארצות הברית. בכך עלה מניין המתים מן הנגיף בוושינגטון ל-54, כאשר 30 מהקרבנות שהו או עבדו במוסד סיעודי בפרבר של העיר סיאטל. מניין המתים בארה"ב כולה עומד כעת על 103 בני אדם.

בתוך כך, מושל מדינת נבאדה סטיבן סיסולק הכריז על סגירתם של בתי עסק כגון בתי קזינו, בתי קולנוע, חדרי כושר, ברים ומסעדות, במסגרת המאבק בנגיף שלא פסח על אף אחת מ-50 המדינות בארה"ב. "אנחנו חייבים לנקוט בצעד הזה למען בריאותו וביטחונו של כל תושב. בבקשה תתייחסו לכך ברצינות ותישארו בבית, בשביל נבאדה", אמר המושל.

מוקדם יותר קרא ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון לאזרחים במדינה להימנע מנסיעות לחו"ל, והכריז על איסור התקהלויות של למעלה מ-100 בני אדם. מוריסון כינס מסיבת עיתונאים, וציין כי ההמלצה המקצועית נכון לעכשיו היא שבתי הספר יישארו פתוחים ולא ייסגרו. 

בנוסף, מקרה מוות ראשון כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה נרשם בטורקיה. הקרבן הנו גבר בן 89 שבא במגע עם אדם ששהה בסין. מספר הנדבקים הכולל בטורקיה עלה ל-98 בני אדם, זאת לאחר שביממה האחרונה אובחנו 51 מקרי הידבקות חדשים.

אמש דיווחו רשויות הבריאות המקומיות באיטליה על זינוק במניין החולים ומניין הנדבקים. בשעה שבבריטניה התפכחו והחלו להחמיר את הנהלים על מנת להתמודד עם המשבר המתהווה, בארץ המגף, בה התפרצה המחלה בהיקף נרחב מאד, עלה מספר החולים המאומתים ל-31,506 ביממה האחרונה, זינוק של כ-3,500 חולים ביממה האחרונה. מספר מקרי המוות עלה גם הוא ל-2,158, עלייה של כ-350 קורבנות מאתמול.

בבריטניה, בה עד לאחרונה לא הוטלו מגבלות משמעותיות על האזרחים, שונו הנהלים לאחר שאמש פורסמה הודעה על זינוק במניין המתים והנדבקים מהנגיף ברחבי המדינה. בעקבות ביקורת חריפה שנשמעה כלפי הממשל, הצהיר ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון, על שינוי מדיניות גורף, במסגרתו קרא לאזרחים להימנע מיצירת מגע שאינו חיוני, נסיעות לא הכרחיות וכן מיציאה למקומות בילוי כמו מועדונים, פאבים או תיאטראות. 

https://www.maariv.co.il/corona/corona-faq