הקורונה ממשיכה להכות ברפובליקה האיסלאמית: רשויות הבריאות באיראן מדווחות הערב (רביעי) כי במהלך היממה האחרונה אובחנו 1192 מקרים חדשים של חולים בנגיף הקורונה, ובסך הכל 17,361 תושבי המדינה שנדבקו מאז תחילת המשבר הנוכחי. עוד פורסם כי גם מספר הקורבנות המשיך לנסוק מעלה, ובמשך היממה האחרונה נוספו למניין הנפטרים 147 מקרי מוות נוספים, כשכמות הקורבנות מהמחלה הגיע ל-1,135.

בתוך כך, סגן שר הבריאות האיראני אירג' חארירג'י העניק ריאיון מיוחד לכלי התקשורת, בו שיתף את הציבור בנתוני הבריאות המדאיגים במדינה. לדברי חארירג'י: ״אנו עומדים על קצב של 43 מקרי הידבקות חדשים ו-3 מקרי מוות בכל שעה, בכל דקה וחצי נדבק איראני נוסף בקורונה״. השר סיכם בתחזית פסימית על העתיד להתרחש ואמר כי ״לא נראה שאנו צפויים להשתלט על המגיפה בעתיד הנראה לעין״.

מחטאים מסגד באיראן בשל התפרצות הקורונה (צילום: WANA via REUTERS)
מחטאים מסגד באיראן בשל התפרצות הקורונה (צילום: WANA via REUTERS)

כזכור, אמש פורסם כי גורם בלשכת המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, מסר לעיתון הכווייתי "אל-ג'רידה", כי הבדיקות שנערכו לעובדי המשרד אישרו את הידבקותו של חוסין מוחמדי, אחד מעוזריו הבכירים של חמינאי, בנגיף הקורונה. חמינאי נועד עם מחמדי מספר פעמים בשבועיים האחרונים, שהושם בבידוד לאחר שהתברר כי הוא נושא את הנגיף.

ד"ר רז צימט, מומחה לאיראן מטעם המכון למחקרי ביטחון לאומי באוניברסיטת תל אביב, התייחס להמשך התפשטות מגיפת הקורונה ברפובליקה האיסלאמית, ולהחלטת שלטון האייתולות להימנע מסגר מוחלט במדינה. לטענת צימט, מוסדות השלטון באיראן לא מסוגלים לשאת במחיר הכלכלי של סגר מוחלט, שכן אין ביכולתם לפצות בעלי עסקים שייסגרו, או להבטיח אספקה שוטפת של מוצרי צריכה בסיסיים.