התפשטות המחלה באירופה נמשכת: חלקים מיבשת אירופה נפגעו קשות בעקבות התפרצות נגיף הקורונה בחודש האחרון, ביניהן איטליה, שממשיכה לשבור שיאי תחלואה ומקרי מוות. רשויות הבריאות באיטליה אישרו הערב (חמישי) כי במהלך היממה האחרונה זוהו 427 מקרי מוות נוספים של חולים בנגיף הקורונה, ובסך הכל 3,405 נפטרו מאז פרוץ המשבר העולמי.

מבט בטבלת הנתונים מגלה כי לראשונה מאז התפרץ הנגיף הקטלני, חצתה איטליה את מניין הקורבנות הסיני המוערך, המדינה בה התפרצה המגיפה. כמו כן, ביממה שחלפה 5,322 נדבקים נוספו לנתוני התחלואה באיטליה, ומספר הנדבקים הכולל הגיע ל-41,035 בני אדם (כמחצית ממספר החולים בסין).
 

קורונה: טקס הלוויה לאחד הקורבנות בברגמו (צילום: REUTERS/Flavio Lo Scalzo)
קורונה: טקס הלוויה לאחד הקורבנות בברגמו (צילום: REUTERS/Flavio Lo Scalzo)


גם בחצי האי הבריטי מוסיף המשבר לתת אותותיו: רשויות הבריאות בבריטניה אישרו כי 20 חולים שנדבקו בנגיף הקורונה מתו כתוצאה מסיבוכי המחלה. בכך עולה מניין הקרבנות מהנגיף בשטח הממלכה הבריטית ל-128 מאז החלה ההתפרצות.

מוקדם יותר פורסם כי ביממה האחרונה מספר המתים מקורונה בספרד טיפס ב-165 קורבנות, ועומד כעת על סך כללי של 803 מתים מאז התפרצות הנגיף. גם מניין הנדבקים בספרד מוסיף לעלות, כשבמהלך היממה שחלפה זוהו 2,626 מקרי תחלואה חדשים, ובסך הכל 17,395 בני אדם נדבקו בנגיף מתחילת המשבר.

בתוך כך, גם בבריטניה, שנמנעה מביצוע צעדי התגוננות לקראת התפשטות הנגיף, החלה להורות על סדר ציבורי חדש. מטעם ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון, נמסר כי אין בכוונתו להשבית את מערכת התחבורה הציבורית בעיר ולסגור את רשתות הסופרמרקט, זאת בניגוד לדיווחים על סגר כללי בעיר שצפוי היה להיכנס לתוקפו בימים הקרובים. דוברו של ג'ונסון הדגיש כי הצרכניות בעיר יקבלו סיוע משטרתי על מנת לשמור בהן על הסדר הציבורי ולמנוע פאניקה. 

קורונה בפריז (צילום: REUTERS/Christian Hartmann)
קורונה בפריז (צילום: REUTERS/Christian Hartmann)

רשויות הבריאות בהולנד דיווחו כי במהלך היממה האחרונה זוהו 409 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה, ו-18 בני אדם שחלו בנגיף נפטרו כתוצאה ממנו. בסך הכל נמנים בהולנד 2,460 חולים ו-76 מתים מאז החלה התפרצות המחלה. גם שוויץ ממשיכה למנות את נדבקיה - כשביממה שחלפה נוספו 824 בני אדם שנדבקו בנגיף, ושלושה קורבנות נוספים. בשוויץ הגיע מספר מקרי התחלואה הכולל ל-3,939 תוך מספר ימים ובקצב עליה מדאיג.

בטורקיה, שבה לא נשמע על מספר רב של נדבקים או מתים עד כה, נמסר כי 500 אלף ערכות בדיקה לנגיף הקורונה נשלחו לארצות הברית לפיענוח. באיטליה, שידועה כמובילה האירופית במספר הנדבקים והמתים כתוצאה מהנגיף, שר החינוך הודיע כי תיתכן סגירה מוחלטת של בתי ספר ואוניברסיטאות.

"אדם מת בכל 10 דקות מהנגיף"

בתאילנד הרשויות החליטו לדרוש הצהרת ביטוח רפואי לנושאי כל דרכון, זאת במטרה למנוע את התפשטות הנגיף במדינה, כך הובהר בהצהרת ראש ממשלת המדינה, פריות צ'אן-אוצ'ה. בכיר במשרד הבריאות במדינה סיפר כי נרשמו במדינה עד כה 272 מקרים מאובחנים של הידבקות בנגיף, כשביממה האחרונה עלו מספר הנשאים ל-60 בני אדם - עלייה משמעותית ראשונה מאז התפרצות הנגיף המדינה המזרח-אסייתית.

באיראן, שספגה עד כמה כמות משמעותית של אבדות מאז התפרץ במחוזותיה הווירוס הקטלני, דווח על ידי בכיר בשירותי הבריאות של משמרות המהפכה כי "בכל 10 דקות מת אדם נוסף כתוצאה מהנגיף". כמו כן הוסיף כי בכל שעה, 50 בני אדם חדשים נדבקים בקורונה. עד כה, באיראן נרשמו אבדות גדולות, כש-1,284 בני אדם מתו עד כה במדינה.

מחטאים מסגד באיראן בשל התפרצות הקורונה (צילום: WANA via REUTERS)
מחטאים מסגד באיראן בשל התפרצות הקורונה (צילום: WANA via REUTERS)

בהודו הוחלט לבטל את כל הטיסות המסחריות שנועדו לנחות במדינה החל מה-22 במרץ לתקופה של שבוע לפחות.