ארה״ב: קבוצות ניאו-נאצים קיצוניות והתארגנויות גזעניות אחרות, עודדו את חבריהן להפיץ את נגיף ה-COVID-19 (קורונה) בקרב שוטרים ויהודים, כך דווח ברשת ABC האמריקאית, שהתבססה על חקירת ארגון ה-FBI שהגיעה למערכת החדשות.

"חברי הקבוצות הקיצוניות מעודדים זה את זה להפיץ את הנגיף, באמצעות נוזלים גופניים ואינטראקציות אישיות", כך נכתב בהתרעה שפרסם משרד חקירות החוץ של ה-FBI בניו יורק בסוף השבוע שעבר.

מהודעות ווטסאפ שייורטו מקרב הארגונים, עולה כי החברים התבקשו להשתמש בבקבוקי ריסוס מלא בנוזלי גוף כדי לתקוף שוטרים. אחרים הופנו להתפשט ליהודים על ידי פנייה ל"כל מקום בו יתכנסו, כולל שווקים, משרדים פוליטיים, עסקים ומקומות פולחן״, כפי שנוסחה ההודעה. 

"הקבוצות הלאומניות הללו פועלות במספר מישורים: מהפצת הרעיון לפיו יהודים יצרו את הנגיף לצורך מכירת חיסונים, דרך עידוד חסידים שנדבקו לנסות ולהפיץ את המחלה לקהילה היהודית ולכוחות המשטרה״, כך מסר מייקל מאסטרס, ראש ארגון ״Umbrella Group" הדואג לאבטחת בתי כנסת ואתרי מורשת יהודיים ברחבי ארה״ב. ״ככל שהתפשט וירוס הקורונה, ראינו עליה של שימוש בתיאוריות קונספירציה ניאו נאציות, הפצת דיס-אינפורמציה והסתה לאלימות ברשתות החברתיות״, הוסיף מאסטרס.